دولت اسلوونی اعلام کرد موضع خود را درباره مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه تغییر نمی دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، وزارت امور خارجه اسلوونی اعلام کرد این کشور موضع خود را در خصوص مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه تغییر نخواهد داد.

وزارت امور خارجه اسلوونی این موضوع را در واکنش به درخواست ها، به ویژه از سوی اتریش، برای تعلیق مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه، اعلام کرد.

خبرگزاری اسلوونی (اس تی ای) اعلام کرد امید این وزارتخانه این است که ترکیه در مسیر توسعه دموکراتیک باقی بماند، ضمن این که پیشرفت در مسیر به سوی اتحادیه اروپا عمدتا به پیشرفت ترکیه در توسعه دموکراتیک بستگی دارد.

وزارت امور خارجه اسلوونی همچنین اعلام کرد: «ما انتظار داریم ترکیه به عنوان یک نامزد عضویت در اتحادیه اروپا، از معیارهای بالا در زمینه حقوق بشر و محافظت از دموکراسی و احترام به نظم مبتنی بر قانون اساسی و حاکمیت قانون پیروی کند».

این وزارتخانه افزود: «ما همچنین انتظار داریم همکاری بین اتحادیه اروپا و ترکیه در زمینه مهاجرت و آوارگان مطابق با موافقتنامه به دست آمده و طرح اقدام ادامه یابد».

با این حال، وزارت امور خارجه اسلوونی بر اهمیتی که ترکیه برای ثبات در منطقه دارد، تاکید کرد.
وزارت امور خارجه اسلوونی همچنین اعلام کرد: «ما امیدواریم که اوضاع در ترکیه هر چه زودتر تثبیت و عادی شود و این کشور به حرکت در مسیر توسعه دموکراتیک و مشارکت در پرداختن به مسائل مهم در منطقه ادامه دهد».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار