با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان حجت الاسلام‌والمسلمین محسن رشوندی به عنوان امام‌جمعه جدید محمودآباد نمونه معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی دراین مراسم  با تبریک دهه کرامت و با تأکید بر اینکه نماز جمعه جایگاه ویژه و خاصی دارد، اظهار کرد: نماز جمعه فرصت بی‌بدیل و بی‌نظیر است و این عمل عبادی و دینی فرصت ارزشمندی برای توده‌های مردم، مسئولان و روحانیت برای اعتلا و رشد جامعه محسوب می‌شود.

امام‌جمعه جدید محمودآباد نمونه معرفی شد

وی تصریح کرد: ائمه جمعه با تغییر دولت‌ها که مقتضای زندگی اجتماعی است همواره پیگیر رسالت‌های دینی و الهی هستند و در این مسیر وظیفه خود را به درستی ایفا می‌کنند و خللی در مسیر خدمتی خود ایجاد نمی‌کنند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به فرمایشات رهبری در این باره که نماز جمعه قرارگاه ایمانی، بصیرتی و فرهنگی است، بیان کرد: رهبری به این خاطر قرارگاه را یک اصطلاح نظامی معرفی کرده‌اند که می‌خواهند تأکید کنند که اهمیت جنگ فرهنگی کمتر از جنگ نظامی و سخت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه نباید در اقامه نماز جمعه دچار روزمرگی شویم، گفت: اگر در این کار مهم و دینی دچار روزمرگی شویم، اهمیت آن کاسته می‌شود و برای دوری از این منظور همواره باید در پی اقامه نماز باشیم.

وی اقامه نماز را موضوع مهمی دانست که باید مورد توجه مسئولان و همه اقشار مختلف مردم قرار گیرد، افزود: کسی که نماز می‌خواند می‌تواند دروغ بگوید، ظلم کند، رشوه بگیرد و هر ظلم دیگری را مرتکب شود اما کسی که اقامه کننده نماز است از تمام خطاهای عمدی به دور است.

امام‌جمعه جدید محمودآباد نمونه معرفی شد
 
امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه اگر به نماز جمعه باور نداشته باشیم از طرح ایمانی و دینی عقب خواهیم ماند، گفت: نماز جمعه پایگاه انسجامِ وحدتِ توحیدی است و اگر این امر مهم محقق شود به اهداف ایمانی و دینی دست پیدا می‌کنیم؛ بنابراین لازم است نماز جمعه مبنای وحدت قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه همه وحدت‌ها دارای قداست نیست، اذعان کرد: باید تلاش کنیم که به وحدت توحیدی برسیم و بدانیم وحدتی دارای احترام و ارزش است که مبتنی بر توحید باشد وهر وحدتی که توحیدی نباشد به جوامع خسارت وارد می‌کند، همانگونه که سَرِ شیخ فضل‌الله نوری در اوج وحدت غیر توحیدی بالای دار رفت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه امام جمعه جناحی نمی‌تواند موفق باشد، گفت: اگر ائمه جمعه با موضع جناحی به حیطه کاری خود وارد شوند، موفقیتی به دست نخواهند آورند و دعوت به تقوای آنها نمی‌تواند مؤثر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اقامه نماز، ادای زکات و امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.