یکی از آموزش های مهمی که افراد باید در دوران کودکی با آن آشنا شوند، مباحث مالی است.

شیوا وکیلی روان شناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار داشت: آموزش مباحث مالی به فرزندان یکی از آموزش های مهمی است که افراد باید در دوران کودکی با آن آشنا شوند و بهترین راه ایجاد نوعی تفریح و بازی برای یادگیری این امر است.

وی در ادامه گفت: آموزش پس انداز به کودک، به این معنا که هرگاه پولی را به عنوان هدیه دریافت می کند مقداری از آن را درون قلکش قرار دهد و والدین نیز هنگام تشویق کردن، بهتر است بجای دادن اسباب بازی بیشتر به فرزند خود، به او پول هدیه دهند.

این روان شناس تربیتی تصریح کرد: تشویق و تحسین کودک هنگامی که پول خود را درست و منطقی خرج می کند و یا صدقه ای می دهد می تواند باعث تقویت نقاط مثبت در فرزند شود.

وکیلی بیان کرد: والدین باید کودک خود را با فواید پس انداز آشنا کنند و البته نباید در این کار افراط شود که به نوعی خساست تبدیل شود زیرا افراط و تفریط در مباحث مالی هر دو زیان بخش هستند.

این روان شناس تربیتی در پایان بیان کرد: به کودک خود یاد دهید که مسائل مالی خانواده یک موضوع خصوصی است و نباید خارج از خانه در مورد آن صحبت شود و همچنین باید استرس و اضطراب را از فرزند خود درباره این موضوعات دور کنند زیرا تا پایان عمر این حس همواره همراهشان خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.