معاون امور اتباع استانداری تهران گفت: تلاش داریم زمینه‌ فکری برای بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خودشان را فراهم سازیم.

ایجاد زمینه فکری برای بازگشت اتباع افغانستان به کشورشان/ برگزاری 35 نشست تخصصی در سال گذشته
میترا قدیمی معاون امور اتباع استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمانی صادر کرده‌اند مبنی بر ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی در جامعه پناهندگان، گفت: برگزاری همایش «سرزمین مادری» اولین لبیکی بود که ما به فرمان ایشان دادیم.

وی اضافه کرد: همایش سرزمین مادری با هدف آشنایی بیشتر نسل دوم و سوم پناهنده با تولیدات، محصولات و حتی اندیشه‌های منشعب شده از کشور افغانستان برگزار شد و در آن تلاش کردیم تا بتوانیم زمینه‌ای فکری برای بازگشت این افراد به کشور خودشان را فراهم سازیم.

معاون امور اتباع استانداری تهران تصریح کرد: در سال گذشته 35 نشست تخصصی برای اتباع افغانستانی برگزار کردیم که طی آن افراد صاحب نفوذ و لیدرهای اقشار مختلف جامعه پناهنده شناسایی شدند.

قدیمی آشنایی با جامعه پزشکی و ورزشی اتباع افغانستانی را ماحصل این نشست‌ها عنوان کرد و بیان داشت: ما توانستیم افرادی با شاخصه‌های خاصی اعم از سطح تحصیلات، نوع کار، افکار و ایده‌های خاص را از میان اتباع پناهنده افغانستانی شناسایی و به عنوان نخبه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه تعریف ما از اتباع نخبه، کسانی هستند که بتوان آنان را به عنوان الگویی در جامعه پناهندگان معرفی کرد، تصریح کرد: به طور خاص دنبال افرادی نیستیم که از سطوح بالای علمی برخوردار هستند، یا اینکه در المپیاد حائز رتبه شده باشند، بلکه منظور الگو سازی برای جامعه اتباع است که به حق همکارانم در اداره کل امور اتباع استانداری تهران تمام تلاش خود در این زمینه انجام داده‌اند.
 
این مقام مسئول در امور پناهندگان درباره نسل دوم و سوم جامعه پناهندگان که تعلق خاطر به حضور و فعالیت در جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت: جامعه پناهنده را جدا از جامعه ایرانی نمی‌دانیم و پناهندگان نیز مانند شهروندان جمهوری اسلامی از تمامی حقوق شهروندی بهره‌ می‌برند و تنها در برخی موارد که از سوی قانون تعیین شده استثنائاتی وجود دارد ماننده مسأله گواهینامه که آن هم به دلیل مراوده‌هایست که بین دو کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.