معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكى زاهدان، توسعه واکسيناسيون و آموزش عمومی را از علل کاهش ابتلاء به هپاتیت B در این استان عنوان کرد.

سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشكى زاهدان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میزان شیوع هپاتیت B در کشور را 2 درصد خواند و  بیان کرد: میزان شیوع هپاتیت B در استان سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته حدود 8 درصد بوده که با توجه به گسترش برنامه های واکسيناسيون و ایمن سازی و همچنین توسعه یافتگی استان، این عدد اكنون چهار درصد کاهش داشته است. 

وی گفت: توجه خاص به واکسیناسیون در استان سیستان و بلوچستان امروزه افزایش چشمگیری داشته و نگاه ویژه به برخی مشاغل و افراد در معرض خطر مانند پرسنل بیمارستان ها، کادر بهداشتی و درمانی، رفتگران شهرداری، زندان ها، نوزادان و غیره شده است. این عنایت به همراه آموزش عمومی ،مسیر را برای کاهش شیوع هپاتیت در این استان هموار کرده است. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشكى زاهدان با بیان اینکه ویروس هپاتیت B به مدت 8 روز در محیط زنده می ماند، ادامه داد: راه انتقال این بیماری به طور عمده از طریق خون بوده ولی تعرق و بزاق دهان نیز عوامل موثری در جابجایی این ویروس به شمار می رود. 

وی ضمن اشاره به فراگیر شدن هپاتیت B در پاکستان، ابراز کرد: باتوجه به عملکرد مناسب سیستم بهداشتی استان سیستان و بلوچستان و برنامه های واکسیناسیون و آموزشی مناسب در این زمینه ،نگرانی از بابت افزایش هپاتیت در داخل استان از طریق مرز پاکستان نداریم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار