اولویت کاری شورای حل اختلاف ترویج فرهنگ صلح و سازش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا حداد افزود:معاون قضایی رییس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف ، تشکیل شورا های حل اختلاف را ترویج فرهنگ صلح و سازش دانست و این مهم را اولویت کاری برشمرد.

وی گفت: شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی یزد در کنار ستاد دیه استان یزد می تواند با اخذ گذشت و ایجاد صلح و سازش موجبات آزادی تعداد بیشتری از مددجویان به ویژه محکومین مالی جرایم غیر عمد را فراهم نماید.
حدادادامه داد: از بدو ورود مددجو به داخل زندان باید برای هرکدام پرونده شورای حل اختلاف و رسیدگی به امورات زندانیان تشکیل گردد وی خواستار افزایش شورای حل اختلاف در زندان مرکزی یزد واردکان شد.
 
محمدرضا حداد سیکل کار شورای حل اختلاف را مددکار- مشاورخانواده، روانشناس و مذهبی عنوان کرد و از مسئولین زندان خواست برای راحت رسیدن به اهداف وبه نتیجه رسیدن امور شورا، از افرادی که فارغ التحصیل در رشته های حقوق،علوم اجتماعی،مددکاری،مشاوره خانواده ومذهبی،روانشناسی وروانپزشکی می باشند استفاده شود.

وی در پایان صحبت های خود از مسئولین شورای حل اختلاف اداره کل زندان های یزد خواست تا به صورت ماه به ماه آمار صلح وسازش وبازتاب آن را درسایت ها نمایان سازند.

در ابتدای جلسه اسلام افشون رییس شورای حل اختلاف زندان مرکزی یزد از حضور معاون قضایی رییس کل دادگستری یزد درامورشوراهای حل اختلاف استان در زندان مرکزی یزد تشکر کرد وبه ارائه گزارش در مورد مبحث کمیته صلح وسازش ورسیدگی به امورات مددجویان تا حد توان پرداخت.
گفتنی است در پایان معاون قضایی رییس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف از خدمات ستاد دیه به ویژه کمیته صلح و سازش این ستاد در زمینه اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات تشکر و قابل تقدیر دانست.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار