غلامرضاشریعتی برایجادراه آهن اهواز-ایذه-شهرکرد-اصفهان تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ،غلامرضا شریعتی پنجشنبه در سفر به ایذه در جلسه بررسی مشکلات این شهرستان گفت : اجرا نشدن کانال های بزرگ آبرسانی از سد کارون 3 از دلایل تخصیص نیافتن طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی به ایذه بوده و مسئولان سازمان آب و برق استان باید ایجاد این کانال ها را در راس برنامه های خود قرار دهند.

وی همچنین بر ایجاد راه آهن اهواز- ایذه- شهرکرد-اصفهان تاکید کرد و افزود: آغاز عملیات عمرانی این طرح بزرگ موجب اشتغال زایی خواهد شد.
به گفته وی مذاکرات لازم در این زمینه و تدوین طرح با همکاری وزارت راه و صندوق توسعه ملی انجام شده است .

وی گفت: این طرح با توجیه اقتصادی قرار بود در سال 1347 توسط یک شرکت ایتالیایی انجام شود ولی به دلایل اجرایی نشد.

شریعتی افزود: این طرح با هزینه 4.5 تا 5 میلیارد یورو اجرا خواهد شد که نیمی از این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و نیمی دیگر از محل فاینانس خارجی تامین می شود که در اجرای این طرح کره ای ها در اولویت هستند
وی خاطرنشان کرد: احداث این خط آهن ، ایذه را در مسیر توسعه پایدار قرار می دهد چرا که راه آهن عامل توسعه در همه کشورها و مناطق است.

استاندارخوزستان  با تاکید درراستای برطرف کردن مشکلات شهرستان ایذه بیان داشت : طرح بزرگراه اهواز- ایذه- شهرکرد نیز در آستانه عملیاتی شدن است.
در ادامه این نشست مسایل و مشکلات شهرستان ایذه در حوزه آب و کشاورزی و همچنین فاز دوم طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری، آب آشامیدنی، نبود صنایع اشتغال زا و مشکلات برق شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مدیرعامل آبفا روستایی استان، معاون آب و برق استان، مخابرات استان و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.