با واکسیناسیون 2 میلیون و 724 هزار و 662 راس دام ، برنامه واکسیناسیون فاز بهاره بیماری تب برفکی به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کامیار داهیم ، مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد ، در فاز بهاره واکسیناسیون همگانی تب برفکی که از 25 اردیبهشت ماه آغاز شده بود ، تعداد 2 میلیون و 724 هزار و 662 راس دام تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفت.

وی افزود ، تعداد 2 میلیون و 525 هزار و 919 راس گوسفند و بز توسط اکیپ های دولتی و 198 هزارو 743 راس گاو ، گاو و گاومیش توسط اکیپهای بخش خصوصی واکسینه گردید و فاز بعدی واکسیناسیون دامها ، در آبان ماه به اجرا در می آید.

واکسیناسیون همگانی بر علیه این بیماری که همزمان با سایر استانها ، در 17 شهر آذربایجان غربی صورت پذیرفت ، موجب مهار بیماری گردید.

تب­ برفکی یکی از مسری­ترین و مهمترین بیماری­های دام­های زوج سم است که با ایجاد تاول و زخم در دهان و سم و پستان و پوزه همراه است ولی خطری برای انسان محسوب نمی شود. نشانه­های بالینی بیماری تب­برفکی در حیوانات مختلف، تقریبا مشابه است. با اینهمه این علایم در گوسفند و بز بسیار خفیف­تر از گاو است و ظهور تاول در دهان و پستان و سم در گوسفند و بز کمتر دیده می­شود و لنگش مهمترین نشانه ظاهری بیماری در گوسفند و بز می باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: واکسن ، تب برفکی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.