مدیر امور آب و فاضلاب نقده گفت: پروژه بلند مدت تامین آب مورد نیاز شهر نقده از منابع آب های سطحی از محل سد چپر آباد اشنویه در برنامه آب و فاضلاب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد رضا زینال پور با بیان اینکه پس از اخذ ردیف اعتبار و تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه عملیاتی خواهد شد افزود : در صورت تامین آب مورد نیاز از منابع آب های سطحی از چاه های موجود بعنوان پدافند غیر عامل استفاده خواهد شد .

وی افزود: در حال حاضر تامین آب شرب نقده از 14 حلقه چاه انجام می شود که 10 حلقه از این چاه ها مستقیم متصل به شبکه می باشند .

زینال پور اظهار کرد در ماه های غیر پیک مصرف ( نیمه دوم سال ) مجبور به خاموشی چاه های آب شرب مستقیم به شبکه را می شویم تا کنترل فشار شبکه را داشته باشیم اما درایام پیک مصرف چون در نقطه سر به سر تولید و مصرف قرار داریم و این امر موجب افت فشار در شبکه توزیع آب شهری می شود.

وی ادامه داد برای رفع این مشکل در برنامه کوتاه مدت برای اینکه مدیریت تولید و مصرف را داشته باشیم با احداث حدود 3 کیلومتر خط انتقال آب مربوط به چاه های شماره 5 ، 13 و 14 جهت پمپاژ به مخزن آب را شروع و در حال اجرا هستیم.

زینال پور با بیان اینکه حدود 45 درصد این پروژه اجرا گردیده و مابقی نیز در دست انجام می باشد خاطر نشان ساخت با اتمام این پروژه امکان ذخیره آب با پمپاژ مجموع 7 حلقه چاه به مخزن در ساعات غیر پیک میسر بوده و در ساعات پیک مصرف موجب ایجاد تعادل فشار در شبکه توزیع آب شهری را خواهد داشت.

وی سرانه مصرف آب در شهر نقده را 190 لیتر در شبانه روز بازاء هر نفر عنوان کرد و با بیان اینکه در روزهای گرم تابستان شاهد افزایش 20 درصدی مصرف را در نقده بودیم گفت: با افزیش مصرف با توجه به اینکه در نقطه سر به سر تولید و مصرف قرار داریم و گاهاً نیز شاهد افت فشار در شبکه هستیم لذا از مردم شریف نقده میخواهیم صرفه حویی آب را در سر لوحه برنامه های خود قرار داده و از مصرف بی رویه آن جدا خودداری نمایند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تامین ، آب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.