مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:82درصد دانشجویان تنها در 22 رشته دانشگاهی تحصیل می کنند.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از زاهدان، نخعی با بیان این مطلب گفت: این در حالیست که هم اکنون 2 هزار و هشتصد رشته دانشگاهی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی  سیستان وبلوچستان وجود دارد.

وی افزود :هدایت تحصیلی دانش آموزان در سیستان وبلوچستان متناسب با تنوع رشته های دانشگاهی نیست و ضرورت دارد این تناسب  در هدایت تحصیلی در نظر گرفته شود. 

نخعی افزود:هدایت تحصیلی به این علت مهم وتاثیر گذار است که اگربه درستی انجام شود فرصتی طلایی برای پیشرفت دانش آموزان فراهم می شود و اگر به خطا برود تهدیدی برای آینده تحصیلی و شغلی فرد محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش در خصوص هدایت تحصیلی هیچ اجبارو فشاری به والدین و دانش آموز ندارد بلکه تنها آموزش و توصیه در دستور کار است.

نخعی همچنین در خصوص جذب افراد بازمانده از تحصیل در استان گفت:از سال گذشته تاکنون  با اجرای طرح عدالت آموزشی از مجموع 96 هزار و236 بازمانده از تحصیل ، 40 هزارنفر جذب کلاس درس شدند.

وی  به  اختصاص 600 میلیارد تومان ردیف مستقل دولت برای مدرسه سازی دراین استان اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار برای احداث کلاس های درس درمناطق مختلف استان هزینه خواهد شد.

نخعی همچنین  با اشاره به افزایش مشارکت خیرین درامر مدرسه سازی در استان گفت: سال گذشته با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس 600 کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش استان  شد و برای سال تحصیلی جدید هم 102 مدرسه با 320 کلاس درس در حال آماده سازیست .

596 هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.