حضرت معصومه (ع)در روز اول ذيقعده سال 173 هجری، در شهر مدينه چشم به جهان گشود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛اين بانوی بزرگوار، از همان آغاز، در محيطی پرورش يافت كه پدر و مادر و فرزندان، همه به فضايل اخلاقی آراسته بودند.

عبادت و زهد، پارسايی و تقوا، راستگويی و بردباری، استقامت در برابر ناملايمات، بخشندگی و پاكدامنی و نيز ياد خدا، از صفات برجسته اين خاندان پاك سيرت و نيكو سرشت به شمار می رفت.

پدران اين خاندان، همه برگزيدگان و پيشوايان هدايت، گوهرهای تابناك امامت و سكان داران كشتی انسانيت بودند. حضرت معصومه (س) در خاندانی كه سرچشمه علم و تقوا و فضايل اخلاقی بود، پرورش يافت.

پس از آنكه پدر بزرگوار آن بانوی گرامی به شهادت رسيد، فرزند ارجمند آن امام، يعنی حضرت رضا (ع) عهده دار امر تعليم و تربيت خواهران و برادران خود شد و مخارج آنان را نيز بر عهده گرفت.

 در اثر توجهات زياد آن حضرت، هر يك از فرزندان امام كاظم (ع) به مقامی والا دست يافتند و زبانزد همگان گشتند. ابن صباغ ملكی در اين باره ميگويد: هر يك از فرزندان ابی الحسن موسی معروف به كاظم، فضيلتی مشهور دارد. بدون ترديد بعد از حضرت رضا (ع) در ميان فرزندان امام كاظم (ع)، حضرت معصومه (س) از نظر علمی و اخلاقی، والامقام ترين آنان است.

 اين حقيقت از اسامی، لقب ها، تعريف ها و توصيفاتی كه ائمه اطهار (ع) از ايشان نموده اند، آشكار است و اين حقيقت روشن می سازد كه ايشان نيز چون حضرت زينب (س) عالمه غير معلمه بوده است.

حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضايل و مقامات است. روايات معصومان (ع) فضيلت ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می دهد.

امام صادق (ع) در اين باره می فرمايند: آگاه باشيد كه برای خدا حرمی است و آن مكه است؛ و برای پيامبر خدا حرمی است و آن مدينه است. و برای اميرمؤمنان حرمی است و آن كوفه است. بدانيد كه حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است.

 حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشيع است و مقام علمی بلندی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.