یک استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قوه قضائیه ناجی انسان است، گفت: به جز عمل به قرآن هیچ راه نجاتی نیست و دلیل جرم ها و گناه ها وجود منیت در انسان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صفایی بوشهری در نشست معرفت نفس اظهار کرد: در سوره حشر آمده است که اگر گناه شخصیتی کردید بدین معنا که مباح دیگران برای جایگاه شما حرام است گریبان شما گرفته می شود.

وی با بیان اینکه عمر انسان دارای هیچ تضمینی نیست و انسان به محض مرگ قیامتش شروع می شود، افزود: چرا انسانی که یقین ندارد تا امشب زنده است توشه ای برای آخرت خویش ندارد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امانت داری یکی از وظایف انسان است و با اینکه فطرتا می داند چگونه زندگی کند اما باز اشتباه می کند و نفس خویش را آلوده می کند و خداوند برای این مجازات خود الهی را از انسان می گیرد و انسان به غرایز حیوانی روی می آورد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه ناجی انسان است، ادامه داد: به جز عمل به قرآن هیچ راه نجاتی نیست و دلیل جرم ها و گناه ها وجود منیت در انسان است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه انسان نباید خدا را فراموش کند، گفت:هرچندبرخی نماز می خوانند اما گناه هم می کنند و این نشان می دهد که به توحید خیالی گرفتارند.

وی با بیان اینکه انسان برای ثواب و بهشت خلق شده است، اشاره کرد: قیمت انسان و قاضی پول نیست بلکه بهشت است و بلکه خداست.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه انسان موجودی است که زود غافل می شود، بیان کرد: به دلیل اینکه درباره معرفت نفس به خوبی در جامعه بحث نمی شود امروز در جامعه دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه باید انسان نفسش را دریابد و مصفا کند می تواند در قیامت سر بلند باشد، ابراز کرد: در قیامت از انسان 4 سوال می شود که عمر و جوانی ات را در چه راهی صرف کردی؛ دارایی ات را چگونه به دست آوردی و چگونه صرف کردی و انسانی که نفس خود را شناخته باشد می تواند پاسخ دهد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه انسان اگر در پیری عشق خدا نداشته باشد رسوا می شود، گفت: اخلاص، تقوا تحجد و دعا را فراموش نکنند و بسیاری از مسائل برای قضات در نماز شب حل می شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.