استاندار چهارمحال و بختیاری، از هزینه 12 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های مورد بهره برداری این استان در هفته دولت خبر داد.

12هزار میلیارد ریال برای طرح های چهارمحال و بختیاری در هفته دولت هزینه شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در شهرکرد، هزینه اجرای طرح های مورد بهره برداری طی هفته دولت امسال در چهارمحال و بختیاری را 12 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت: هزینه اجرای طرح های مورد بهره برداری استان در هفته دولت سال گذشته نیز 10 هزار و 500 میلیارد ریال بود.

استاندار و رئیس شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات دولت یازدهم افزود: در این مدت اقدامات زیادی در حوزه های راهسازی، بهداشت، درمان، اقتصاد، و امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان صورت گرفته است.

سلیمانی اضافه کرد: طول بزرگراه های استان قبل از فعالیت این دولت 110 کبلومتر بود که اکنون به 250 کیلومتر افزایش یافته است و تا پایان سال جاری نیز به 310 کیلومتر می رسد.

وی با اشاره به آبرسانی سیار 220 روستا، شهر و شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم گفت: تا پایان سال آینده تمامی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند می شوند.

سلیمانی ادامه داد: در 3 سال گذشته مدیریت و بهره برداری از خدمات آب و فاضلاب در 8 شهر استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: در این مدت 500 میلیارد ریال کمک مردمی برای بهسازی روستاها و 8 تا 12 میلیون ریال به ازای هر خانوار به منظور اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در استان هزینه شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سال گذشته همچنین 700 میلیارد ریال از محل کمک های دولتی و اعتبارات ملی برای خرید لوله ویژه طرح انتقال آب شهرستان بن به بروجن جهت تامین آب آشامیدنی و صنعتی هزینه شد.

سلیمانی اظهار داشت: در سه سال گذشته به 57 روستای سخت گذر چهارمحال و بختیاری گازرسانی شد و امسال هم 37 روستا و همین تعداد در سال آینده گازرسانی می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و 400 طرح نیمه تمام با 110 هزار میلیارد ریال در این استان وجود دارد.

سلیمانی گفت: برنامه ریزی برای توسعه هفت هزار و 100 هکتار باغ دیم و کشت گیاهان دارویی در زمین های شیبدار، اجرای سیستم آبیاری نوین در 6 هزار هکتار زمین کشاورزی و توسعه کشت محصولات کم آب بر از جمله فعالیت های سال گذشته در استان است.

وی با اشاره به تلاش مسئولان چهارمحال و بختیاری برای جذب اعتبارات ملی و استفاده از مشارکت های مردمی در اجرای طرح های مختلف توسعه ای یادآور شد: رعایت توازن منطقه ای و تاکید بر محرومیت زدایی در مدت فعالیت دولت یازدهم مورد توجه مسئولان استان بوده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار