کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا از جان کری خواست درباره ادعای پرداخت 400 میلیون دلار به ایران در ازای آزادسازی زندانیان سوگند یاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "تاون هال"، کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرده است درباره مسئله همزمان شدن آزادسازی زندانیان آمریکایی از ایران و پرداخت 400 میلیون دلار از جانب آمریکا به ایران اطلاعات بیشتری در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

اعضای کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز درخواست کرده اند با حاضر شدن در مجلس درباره این مسئله شهادت دهد. آن‌ها همچنین از کری خواسته اند جزئیات مذاکرات برای آزادسازی زندانیان آمریکایی و نیز مبالغ پرداختی دیگر که در توافق هسته‌ای ایران نهفته است را به مجلس ارائه دهد.

کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا پرداخت هرگونه باج به ایران را قویا تکذیب کرده اند. سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا بارها اعلام کرده اند این امر با سیاست‌های این کشور مغایر است.

اعضای کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به جان کری نوشتند: "این کمیته خواستار کسب اطلاعات درباره شرایط و ضوابط توافق دولت آمریکا با ایران و نیز، موارد دیگری که با توافق هسته‌ای ایران ارتباط دارد، است. امیدواریم در جلسه آینده مجلس برای پاسخ به چند پرسش از جانب کمیته نظارت، حاضر شوید."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار