هافینگتن پست: فخرفروشی ترامپ به دلیل تماشای ویدئویی فوق‌سری درباره پرداخت پول به ایران

ترامپ ادعا می‌کند شاهد ویدئویی بوده است که مقامات ایران را در حال تخلیه پول‌های دریافت شده از آمریکا نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «هافینگتن پست» در مطلبی نوشت: «دونالد ترامپ،» نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، روز چهارشنبه درباره جزئیات ویدئویی صحبت کرد که به ادعای او، مقامات ایران را در حال تخلیه پول نقد از یک هواپیما نشان می‌دهد. گفته می‌شود این پول مربوط به معامله نیمه‌تمام فروش سلاح آمریکا به ایران است که میان دو طرف اختلاف ایجاد کرده بود.

او این اظهارات را در یک سخنرانی در ساحل «دیتونا» در فلوریدا بیان کرد. ترامپ ادعا کرد: هرگز صحنه‌ای را که امروز صبح شاهد آن بودم فراموش نمی‌کنم. مطمئنم در این مورد چیزی نشنیده‌اید. ایران خود ویدئوی تخلیه پول از هواپیما را تهیه کرده است.

وی در ادامه مدعی شد: می‌دانید که خبرنگاران در ایران به اندازه کشورهای دیگر نیستند و در جایی که هواپیما به صورت محرمانه نشست خبرنگاری نبود. ویدئوی مذکور نیز به وسیله یک دوربین دولتی و از یک زاویه مناسب و ثابت فیلم‌برداری شده است. 

بنابر این مطلب، هنوز مشخص نیست آیا ترامپ درباره محتویات ویدئویی فرضی صحبت کرده یا وی در حال فاش کردن اطلاعات محرمانه‌ای بوده که به تازگی به آن دسترسی یافته است. نامزد جنجالی جمهوریخواه این اظهارات را درباره ویدئوی «فوق‌سری،» درست چند روز پس از آن بیان کرد که به عنوان یکی از دو نامزد نهایی رقیب برای ورود به کاخ سفید امکان دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده آمریکا را به دست آورد تا برای تصدی منصب ریاست‌جمهوری آماده شود.

سخنگوی کمپین ترامپ درباره چگونگی دسترسی به این ویدئو اظهارنظر نکرد. سخنگوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز درباره اظهارات ترامپ و اطلاعاتی که در اختیار او قرار گرفته است واکنشی نشان نداد. 

 ترامپ در ادامه اظهاراتش همچنین گفت: این ویدئو وضوح زیادی دارد و ایران به این منظور آن را منتشر کرده است تا آمریکا را شرمزده کند.

فاکس‌نیوز روز چهارشنبه ویدئویی را منتشر کرد که شهروندان آمریکایی آزاد شده بوسیله ایران را روز 17 ژانویه (27 دی) هنگام رسیدن به ژنو نشان می‌دهد. اگر منظور ترامپ از ویدئوی فوق سری همین مورد باشد، سخنان وی صحت ندارد. خلاف گفته‌های او، این ویدئو در ایران ضبط نشده، در آن خبری از جابه‌جایی پول نیست و بوسیله خود ایران نیز تهیه نشده است. 

ضمن آن که این ویدئو برای شرمزده کردن آمریکا نیز منتشر نشده است. زیرا بازگشت شهروندان آمریکایی به صورت ایمن به کشوری سوم نشان از پیروزی دیپلماسی بین‌المللی و سیاست خارجی آمریکا دارد. سخنگوی ترامپ به پرسشی در خصوص این که آیا منظور وی همین ویدئو بوده است، پاسخ نداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار