نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:حضور در کمیسیون عمران فرصت مناسبی است تا به مشکلات استانی رسیدگی کنم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سید هادی بهادری در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه به ایجادمنطقه ویژه اقتصادی ارومیه اشاره کرد و افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این دوره مجلس است که با پیگیری های انجام گرفته منطقه ویژه اقتصادی شدن برخی شهرها از جمله ارومیه به صورت لایحه به مجلس ارایه شد و در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.

خبرهای خوش بهادری/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار مجلس + تصاویر

وی در ادامه به وضعیت پروژه راه آهن ارومیه اشاره کرد و افزود:در مجلس پیگیر این موضوع هستم و در این راستا هفته آینده وزیر راه و شهرسازی به ارومیه سفر می کنند تا از نزدیک پروژه راه آهن ارومیه را بررسی کنند

بهادری گفت: 5 پروژه راه آهن در سطح کشور بانبود اعتبارات دست و پنجه نرم می کنند که با همکاری وزیر راه و شهرسازی نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده تا از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده شود که در صورت تایید از اعتبارات توسعه ملی 2میلیارد دلار به این پروژه ها تزریق خواهد شد و بزودی شاهد اتمام این طرح خواهیم شد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت از تشکیل فراکسیون احیا دریاچه ارومیه و تالاب های ایران خبر داد و افزود:فرآیند ایجاد این فراکسیون با همکاری سایر نمایندگان در دست پیگیری است .

وی ادامه داد:در دوره های گذشته مجلس فراکسیونی به نام نجات دریاچه ارومیه بود ولی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی فراکسیون با نام احیا دریاچه ارومیه و تالاب های ایران خواهد بود.

سید هادی بهادری با اشاره به اینکه شهرستان ارومیه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد افزود:متاسفانه با وجود چنین جمعیتی در این شهرستان کشتارگاه صنعتی وجود ندارد.

خبرهای خوش بهادری/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار مجلس + تصاویر

وی گفت: در سال 86برای احداث کشتارگاه صنعتی اقدام شد ولی به مشکل سند زمین و وام روند اجرای این پروژه را متوقف کرده که با پیگیری های صورت گرفته این مشکل بزودی حل خواهد شد

.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه انبار نفت ارومیه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی راکد هست گفت:این انبار نفت به عنوان بزرگترین انبار نفت شمالغرب کشور است که با پیگیری های انجام شده مشکل این انبار نفت به زود حل خواهد شد و خواهیم توانست از شهر ارومیه به کشور های همسایه نظیر ترکیه در مواقع اضطراری سوخت رسانی کنیم.

سید هادی بهادری به کارخانه قیر اشاره کرد و گفت:در ارومیه دو کارخانه قیر وجود دارد که چند مدتی در انتظار مجوزهای لازم برای صادر کردن قیر به کارخانه های آسفالت سازی هستند خوشبختانه با پیگیر های لازم مجوز برای انجام این کار انجام گرفت.

نماینده مردم ارومیه در خانه دولت به وضعیت نا مناسب و اسفناک استان در بخش بهداشت و سلامت اشاره کرد و افزود:بزرگترین مطالبه ما در بخش بهداشت و درمان تکمیل بیمارستان 450 تختخوابی ارومیه

و حل شدن وضعیت نا مناسب اورژانس بیمارستان امام ارومیه است که این مسائل در سفر وزیر بهداشت به استان بررسی خواهد شد

سید هادی بهادری گفت: طی دو ماه 833 نامه به دفتر ارسال شده که 240 مورد اشتغال بوده است و 159 نامه صادر شده است.

خبرهای خوش بهادری/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار مجلس + تصاویر

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای الامی در خصوص اختلافش با محمد حضرت پور شهردار ارومیه گفت: بنده هیچ اختلافی با ایشان نداشته و ندارم ولی اختلاف سلیقه طبیعی است و من نهایت احترام به اقای شهردار قائل هستم.

وی با اشاره به اینکه مشکل گردشگری در ارومیه وجود دارد گفت: در خصوص مشکل تله کابین هم متاسفانه تابحال 3 بار سرمایه گذار عوض شده و مشکلاتی در خصوص اجرا و روند احداث دارد که انتظار داریم توسط دستگاهها مرتفع شود.


خبرهای خوش بهادری/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار مجلس + تصاویر

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.