قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تریبون اعلام مواضع ملت است.

آب خضر: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تریبون اعلام مواضع ملت استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همزمان با سی و ششمین سالگرد تاسیس این نهاد مردمی و انقلابی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از خوش نام ترین و پرافتخارترین نهادهای انقلاب است.

وی در ادامه افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانسته با پیروی از رهنمودهای حکیمانۀ مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» و با تکیه به پشتوانۀ عظیم حضور حماسی، آگاهانه و مؤثر و فعال مردم، همچنین با شناخت صحیح لحظه ها و صحنه های حساس و حیاتی انقلاب و بصیرت ، به دور از هرگونه گرایشات حزبی، جنجال های رایج جناحی و سیاست زدگی و طرفداری از گروه‌های سیاسی، اقدام به موقع آن عرصه را، به انجام رساند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در عرصه مراسم و مناسبت های ملی و انقلابی، به عنوان پایگاهی مورد اعتماد اکثر مردم و مورد وثوق نظام و مسئولان عالیرتبه کشور واقع شده،که این خود، افتخاری بس بزرگ و ارزشمند درعرصۀ ملی و عمومی است.

آب خضر با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی است، مولود و همزاد انقلاب اسلامی و یکی از ثمرات و برکات انقلاب است، خاطرنشان کرد: با این که این شورا، مولود انقلاب و یکی از با ارزش ترین و وفادارترین ثمرات و برکات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی اما نهادی مردمی و برخاسته از بطن جامعه و خواست و انتظارات مردم است.

وی با اشاره به خاستگاه کاملا مردمی این شورا، در این خصوص اظهار داشت: شورای هماهنگی با اتکاء به این پشتوانه های عظیم مردمی از این نهاد و مراسم های ملی، به عنوان تریبون اعلام مواضع ملت در رویدادهای مهم ملی ، منطقه ای و بین المللی شناخته شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: آنچه که به عنوان دستاوردهای سترگ این نهاد از آن یاد می شود، حاصل تلاش های خالصانه و کوشش های طاقت فرسای جمعی همه مسئولان، مدیران و کارکنان گمنام این نهاد انقلابی ـ مردمی و نتیجه مدیریت جهادی و زحمات شبانه روزی آنان و سایر همراهان همدل و یار و یاوران همیشگی مراسم و مناسبت های انقلاب در سراسر کشور است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه حضور و مشارکت های گسترده و داوطلبانۀ مردمی در کنار این گونه تلاش ها و کوشش های مخلصانه و انقلابی خدمتگزاران امر برگزاری مراسم، گفت: در اصل و باطن کار، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مرهون این حسن اطمینان نظام به ویژه رهبریت عالیقدر آن و اعتماد عمومی ملت بزرگ ایران اسلامی به این نهاد خدمتگزار عرصۀ مراسم و مناسبت های انقلاب اسلامی بوده که ، باعث شده تا امروز، این شورا به یکی از خوش نام ترین و پرافتخارترین نهادهای انقلاب، مبدل شود.

وی درباره پاسداشت این موهبت بزرگ الهی تصریح کرد: بایستی این موهبت برزگ الهی را که مرهون حسن توجهات مسئولان خدوم و دلسوز نظام و در رأس آن عنایات ویژه و هدایت ها ومنویات حکیمانۀ مقام معظم رهبری « مد ظله العالی » و اعتماد عمومی مردم ، دانست و در پاسداشت، حفظ، نگهداری و تقویت این نگاه و عنایت ویژه و اعتماد ملی کوشید.

آب خضر با اشاره به فرمودۀ مقام عظمای ولایت که فرمودند «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در طول سال های متمادی هرجایی که احساس وظیفه کرد، برای شکل دهی و بستر سازی حرکت های عمومی و مردمی، وارد میدان شد و هماهنگی و مدیریت مراسم را بر عهده گرفت و الاّ مردم، خود، خالق حرکت ها و حماسه های بزرگ ملی هستند و دلها دست خداست.»، گفت: ما مسئولان و دست اندرکاران امر برگزاری مراسم و راهپیمایی ها و تظاهرات ، بایستی برای همیشه حافظ و پاسدار و قدردان این حرکت ها برزگ و تاریخی و حضور حماسی مردم در عرصه های مورد نیاز کشور، نظام و انقلاب باشیم.

آب خضر ضمن اینکه برای ملت ایران و کارکنان شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی و نیز همچنین همراهان همدل مراسم در سراسر کشور، توفیق در راه خدمت به نظام اسلامی را از خداوند متعال خواستار شد؛ افزود: این انقلاب و برکات و ثمرات بی بدلیل و دستاوردهای گرانسنگ آن به برکت خون شهیدان گرانقدر حاصل شده که بایستی همه ما مسئولین و مردم، قدردان خون شهدا باشیم.

وی در ادامه گفت: شورا در چهار دهه گذشته، توانسته اقدامات و فعالیت های ارزشمندی را به نظام و ملت ایران ارائه کند و در شرایط فتنه و بحرانی و تنگناها و چالش های پیش آمده، در صف مقدم دفاع از انقلاب با فراخوان مردم و با تکیه بر قدرت نرم نظام و سرمایه های مردمی همه توطئه ها را خنثی کرده و در عرصه های نیاز ، با لحظه شناسی و تکیه بر حضور مردم بصیر ، توانسته انقلاب را از خطر انحراف و آسیب حفظ کند.

آب خضر خطاب به کارکنان جوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: به شما نیروهای جوان انقلابی که به تازگی به این نهاد پیوسته اید، توصیه می کنم که با مطالعه و تحقیق در خصوص سابقه این نهاد و تتبع در خصوص اقدامات گذشته و عملکرد این شورا در سراسر کشور، در خصوص انگیزه و ضرورت تشکیل این نهاد اطلاعات به دست آورید، تا به اهمیت و ارزش فعالیت و خدمت خود آگاه باشید.

وی اضافه کرد: شما نیروهای جوان باید، در این راستا از همکاران باسابقه شورا یاری گرفته، چرا که آنان از نزدیک، سختی هایی را که شورای هماهنگی در سال های متمادی با آن روبه رو بوده ، مشاهده کردند و امروز به لطف خدا امکانات و شرایط با سالهای دور گذشته، قابل مقایسه نیست و رشد و تعالی خوبی داشته است.

آب خضر خاطرنشان کرد: این نهاد بسیار مقدس است و جایگاه آن در نظام اسلامی بسیار بااهمیت و حساس است. الحمدالله ملت ایران زیر سایه توجه ائمه اطهار «علیهم السلام» و به ویژه زیر پرچم حضرت امام رضا (ع) و عنایات خاصۀ حضرت ولی عصر بقیت الله الاعظم «عجل الله تعالی فرجه الشریف» قرار دارد و این نهاد نیز زیر سایۀ فقیه مجاهد ، عالم مبارز و یار امام راحل و رهبر انقلاب، حضرت آیت الله جنتی، فعالیت می کند و به این برکت ، توانسته در شرایط حساس و پرتلاطم ، سختی ها را با سربلندی و کارنامه درخشان پشت بگذارد.

وی با اشاره به سختی های دهه 60 و سالهای پس از انقلاب گفت: هر دهه سختی ها و شرایط خاص خود را داشت و لازم است آن سختی ها ، مشقات و دستاوردهای آن، برای نسل جوان و کارکنان جدید ، بازگو و بازخوانی شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر همه ما در این نهاد متحد و در کنار هم باشیم ، قدرت ما افزایش پیدا می کند و می توانیم در پیشبرد اهداف و وظایف خود موفق باشیم ، تاکید کرد : تمام این افتخارات و دستاوردهای آن، حاصل کار جمعی همه همکاران شورا بوده است.

وی گفت: این شورا که متولی امر برگزاری مراسم و مناسبت های انقلابی و ملی است، توانسته حتی گاه با یک فراخوان و اطلاعیه ملت سرافراز ایران را برای حضور موثر در صحنه های مهم بسیج کند و مردم نیز همواره با حضور ملیونی و کوبنده خود، به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم مختلف و عرصه های حساس ، لبیک گفته اند.

آب خضر افزود: این عملکرد جهادی و قدرت بسیج عمومی مردم به عنوان سرمایه های عظیم اجتماعی نظام ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را به نهادی بی بدیل تبدیل کرده است.
وی در ادامه این نشست صمیمی با اشاره به آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بر لزوم بهره برداری صحیح و مناسب از مزایا و امکانات این فضا تاکید کرد و افزود: با مدیریت و مهندسی صحیح عرصه فضای مجازی توسط نیروهای جوان انقلابی بایستی از این فضا به نحو مطلوب بهره برده و خود و جامعه را از آسیب ها و خطرات جدی و خانمان سوز آن دور نگاه داریم.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت های شورا اشاره کرد و گفت: ایشان همواره در فرمایشات خود، این نهاد را تکریم کرده و با افتخار از عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یاد می کنند.

وی اضافه کرد: هر چند ، بسیاری اوقات ، مقام معظم رهبری، در فرمایشات خود ، مستقیما نامی از شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی نمی برند، ولی همواره نسبت به برگزاری مراسم از جمله راهپیمایی های 22 بهمن و روز جهانی قدس ، حماسۀ 9 دی ، تظاهرات استکبار ستیز 13 آبان و سایر مراسم ، اظهار رضایت می کنند و ضمن تقدیر و تشکر از مردم ، مطلع هستند که یک مدیریت منسجم و خدوم متشکل از نیروهای خوش فکر و جوانان وفادار به انقلاب ، پشت سر این مراسم ها قرار دارد.

آب خضر، با یادآوری وقایع تلخ سالهای 87 و 88 گفت: در 18 تیر سال 87 ، عوامل ضد انقلاب در خارج و داخل کشور، نظام را با چالش جدی روبرو کردند و به خیال خام خود با برنامه ریزی و استقرار در برخی کشورهای همجوار، قصد براندازی نظام را داشتند؛ ولی با حضور میلیونی ، آگاهانه و حماسی مردم در قیام 23 تیر 87 ، نقشه های آنها خنثی شد.

وی افزود: در فتنه 88 نیز دشمن با تمام قدرت و ظرفیت ، برای ضربه زدن به نظام تلاش کرد ولی این فتنه خطرناک و پیچیده نیز با اتحاد و انسجام و بصیرت عموم مردم و با سرانگشتان هدایت های داهیانۀ مقام عظمای ولایت در حماسۀ ماندگار و تاریخی و تاریخ ساز 9 دی در تهران و سراسر کشور ، ناکام ماند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تصمیم گیری صحیح ، قاطعانه ، سریع و انقلابی این نهاد در شرایط بحرانی آن دوران گفت: در آن زمان ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، علی رغم همه تهدیدها و مخالف ها، با قدرت برای بسیج و فراخوان مردم، پیشگام شد و با برگزاری جلساتی در برابر مخالفان برگزاری تجمع و تظاهرات عمومی مردمی ، مقاومت کرد و قدرت هر چه تمامتر ، قدرت نرم و دست برتر نظام اسلامی را با حضور پرشکوه حماسی و آگاهانۀ مردم و نمایش وحدت و اتحاد و همبستگی مردم حول محور اسلام و قرآن و ولایت فقیه و انسجام ملت با یکدیگر و نظام اسلامی، همه دشمنان و بدخواهان مایوس و نامید کرد .

در پایان این نشست ، محمد جنتی معاونت اداری مالی شورای هماهنگی تبلیغات سلامی، به ارائۀ گزارشی مختصر از عملکرد و بیلان کاری شورا در پشتیبانی مراسم و مناسبت های انقلاب اسلامی در طول سال پرداخت و به برخی از سؤالات همکاران پاسخگو بود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار