در پی انتشار ادعای پرداخت 400 میلیون دلار به ایران از جانب آمریکا، "دونالد ترامپ"، هیلاری کلینتون را به بی‌کفایتی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "پلیتیکو"، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا –در پی انتشار ادعایی که اعلام می‌کرد دولت آمریکا به صورت مخفیانه 400 میلیون دلار به ایران پرداخت کرده است و این امر با آزاد شدن 4 زندانی آمریکایی از ایران نیز همزمان بوده است، بار دیگر انگشت اتهام را به سوی هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات – نشانه گرفت.

ترامپ روز چهارشنبه در حساب توییتر خود نوشت: "هیلاری کلینتون – وزیر خارجه بی‌کفایت سابق ما – فردی است که مذاکرات برای اعطای 400 میلیون دلار پول نقد به ایران را پیشنهاد کرد! رسوایی!"

نشریه وال استریت ژورنال روز سه شنبه مدعی شد دولت آمریکا برای آزاد کردن 4 زندانی که در ایران به سر می‌بردند، ژانویه سال جاری میلادی (دی 94) مبلغ 400 میلیون دلار پول به ایران پرداخت کرد تا تهران با آزادی این 4 زندانی موافقت کند.

این در حالی است که "جان کربی" -- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا -- هرگونه ادعایی مبنی بر اینکه 400 میلیون دلار پرداخت شده به ایران با هدف جلب رضایت مقامات تهران برای آزادی 4 زندانی یاد شده بوده است را قویاً تکذیب کرد.

کربی در این‌باره گفت: مذاکرات درمورد قرارداد تسلیحاتی با ایران کاملا با گفتگوها برای آزادی 4 زندانی آمریکایی در ایران متفاوت بود. نه تنها این دو موضوع از یکدیگر کاملاً جدا بودند؛ بلکه هر کدام بوسیله تیم مذاکره‌کننده متفاوتی در حال پیگیری بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
پول خودمون بود.ارثیه بابات که نبود.مرده شور ریختتو ببره.
آخرین اخبار