مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از توزیع شکر تا یک هفته آینده در بازار استان به منظور تنظیم بازار قیمت این محصول خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود احمدی بیان کرد: قیمت جهانی شکر بالا رفته و دولت برای شکسته شدن قیمت شکر در بازار در حال توزیع شکر در بازار است و طبق مصوبه دولت هر کیلوگرم با نرخ 25 هزار و 200 ریال عرضه می شود.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان 350 تن شکر سفارش داده که قرار است این میزان شکر از شهر میبد یزد تامین شود.

احمدی اظهار داشت: نامه نگاری تامین شکر انجام شده و تا یک هفته آینده شکر به خوزستان ارسال و کار توزیع در بازار آغاز می شود.
در یک ماه گذشته قیمت شکر در خوزستان تا 40 هزار ریال در هر کیلوگرم افزایش یافت این در حالی است که تا پیش از این قیمت هر کیلوگرم شکر در خوزستان در حدود 25 هزار ریال بود.

بنابراین گزارش در برخی از فروشگاه ها و مراکز فروش در اهواز شکر وجود ندارد و مصرف کنندگان با مشکل روبه رو هستند.

پیش بینی شده با پایان فصل برداشت نیشکر در این هفت واحد نیشکری ، حدود 570هزار تن شکر سفید تولید شود که در مقایسه با سال گذشته زراعی حدود 65هزار تن افزایش نشان می دهد.

نیاز سالانه کشور به شکر حدود دو میلیون و 300هزار تن است که هفت واحد نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به همراه دو واحد نیشکری هفت تپه و کارون،خوزستان به تنهایی حدود یک سوم نیاز کشور به شکر را تامین می کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.