مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این همایش برگرفته از احادیث ائمه معصومین(علیه السلام) می باشد که 14 مرداد ماه در زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی از منظر رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(علیه السلام) است که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با میلاد حضرت معصومه(سلام اله علیها) روز پنج شنبه(١٤ مرداد) در زنجان برگزار می‌شود.

ناصر مقدم با تاکید بر اینکه کرامت انسانی هم در قرآن کریم و هم در آیات و روایات ائمه معصومین(سلام اله علیها) مورد تاکید است، افزود: همواره در فرمایشات امام راحل، بنیانگذار کبیر انقلاب و ریاست جمهوری به آن تاکید شده است و همه ما را مکلف به حفظ کرامت انسانی در جامعه نموده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اصول قانون اساسی تاکید بر کرامت و ارزش انسان‌ها بالاخص کسانی که در راستای اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند است، خاطرنشان کرد: در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای برای کرامت انسانی تعیین شده است و تاکیدات مسئولان نظام و در راس آن مقام معظم رهبری به این امر موجب شده است تا مساله حقوق شهروندی که امروزه در سازمان‌ها با دقت و حساسیت بیشتری رعایت می‌شود به اجرا درآید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان استقبال خوب پژوهشگران و محققان از این همایش را مورد تاکید قرار داد و گفت: موضوع این همایش برگرفته از فرمایشات ائمه معصومین(علیه السلام) بالاخص امام رضا(علیه السلام) در خصوص مساله کرامت انسانی است.

وی با اشاره به اینکه از روحانیون و گروه‌های مرجع استان برای شرکت در این همایش دعوت شده است، خاطرنشان کرد: وقتی این موضوعات برای شرکت کنندگان ارائه شود قدر مسلم این موضوعات از سوی این روحانیون به جامعه هدف منتقل می‌شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.