رئیس کمیته بین المللی المپیک روز چهارشنبه از بازنگری در خصوص حذف یا اضافه شدن رشته های المپیکی خبر داد، اما گفت: رشته کشتی در شمار این بازنگری ها قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، توماس باخ در این زمینه گفت: پس از پایان المپیک 2016 ریو در برخی از رشته های ورزشی که در المپیک حضور دارند مورد بازنگری قرار می گیرد و ممکن است تصمیمات جدیدی در خصوص ورزش های المپیکی گرفته شود.
 
وی ادامه داد: در این تصمیمات ممکن است برخی رشته های ورزشی از المپیک حذف شوند و یا برخی رشته ها به المپیک اضافه شوند.
 
رئیس کمیته بین المللی المپیک تصریح کرد: موضوع حذف رشته کشتی در المپیک در این بازنگری قرار ندارد و این رشته ورزشی قطعا تا المپیک 2020 توکیو در المپیک باقی خواهد ماند.
 
باخ افزود: بازی های المپیک 2020 توکیو برای کمیته بین المللی المپیک اهمیت زیادی دارد و این کمیته چشم انداز وسیعی را برای احیای برخی از ارزش های المپیک تا 2020 در نظر گرفته است.
 
وی به نگرانی برخی کشورها در خصوص احتمال حذف رشته ورزشی کشتی از المپیک اشاره کرد و گفت: موضوع تداوم و یا حذف رشته کشتی در المپیک پیشتر به طور جدی مطرح شد و در حال حاضر برخی اهالی کشتی همچنان نگران حذف این رشته ورزشی در المپیک بعدی هستند.
 
رئیس کمیته بین المللی المپیک در پایان گفت: این نگرانی ها بی مورد است و موضوع تداوم حضور رشته کشتی در المپیک پس از برگزاری المپیک 2020 توکیو مورد بررسی قرار می گیرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار