مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از میزبانی تبریز از ۳۴ نماینده کشورهای اسلامی برای طراحی و برنامه‌ریزی «تبریز ۲۰۱۸» در ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  مرتضی آبدار در نشست هیئت نمایندگان و مدیران آژانس‌های گردشگری تبریز و ترکیه با اشاره به انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، گفت: با توجه به سابقه ارتباطی ترکیه با تبریز و ارتباط فرهنگی نزدیک این دو، ترکیه می‌تواند با مشارکت و برگزاری جلسات فنی با واحدهای صنفی و هتل‌ها، در انتقال گردشگران به تبریز در سال 2018 کمک بسزایی داشته باشد. 

 وی با تأکید بر روابط تبریز و ترکیه، خاطرنشان کرد: روزانه 1500 نفر از مرز ترکیه و شهر تبریز رفت‌وآمد می‌کنند ولی این روابط باید دوطرفه بوده و هیچ مشکلی در رفت‌وآمد بین مردم تبریز و ایران و کشور ترکیه وجود نداشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه توسعه ارتباط تبریز و ترکیه از اهداف اصلی نشست هیئت نمایندگان و مدیران آژانس‌های گردشگری تبریز و ترکیه است، تصریح کرد: برگزاری نشست‌های هماهنگی با کشور ترکیه می‌تواند در جذب گردشگر به تبریز در 2018 کمک کرده و از گردشگرانی که به ترکیه سفر می‌کنند، استفاده کنیم.

وی از سفر 34 نماینده از کشورهای اسلامی به تبریز خبر داد و تصریح کرد: شهر تبریز در ماه آینده، میزبان 34 نماینده از کشورهای اسلامی برای طراحی و برنامه‌ریزی برای «تبریز 2018» خواهد بود که این میزبانی بسیار حائز اهمیت است.

آبدار در پایان از برگزاری جشنواره غذای ایرانی در تبریز خبر داده و خاطرنشان کرد: جشنواره منطقه 2 کشوری غذا عصر امروز با نمایش غذاهای ایرانی در پارک ائل گلی تبریز افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار