رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه مقدمات تاسیس سلامتکده طب سنتی انجام شده است گفت: این موسسه در یاسوج راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمد سبحانی در جمع خبرنگاران افزود: رایزنی های اولیه با نهادهای مسئول، انتخاب مکان و رایزنی با متخصصان طب سنتی در استان فارس انجام شده است.

وی اظهار کرد: با دریافت موافقت اصولی، سلامتکده طب سنتی در استان زیر نظر جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد شروع به کار خواهد کرد.

سبحانی بیان کرد: ایجاد مرکز فرآوری گیاهان دارویی نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد و با تامین اعتبار، این مرکز نیز راه اندازی خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی مرکز فرآوری گیاهان دارویی استان را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پیش از این تفاهمنامه تاسیس آن با استانداری منعقد شده بود و با تامین اعتبار آن، عملیاتی خواهد شد.

سبحانی گفت: این دو طرح در صورت راه اندازی علاوه بر جوابگویی به نیازهای سلامت استان، می تواند در زمینه اشتغالزایی نیز موثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در سال گذشته چهار هزار نفر در دوره های آموزشی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان شرکت کردند.

سبحانی بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان در 10 کد رشته افزون بر یک هزار و 300 دانشجو دارد.

وی عنوان کرد: تاکنون یک هزار دانشجو از مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان در رشته های حسابداری، کامپیوتر، معماری، روابط عمومی و حقوق ثبتی فارغ التحصیل شده اند.

سبحانی گفت: جهاد دانشگاهی این استان هم اکنون دو مرکز آموزشی در شهرهای یاسوج و دهدشت دارد وبرای راه اندازی مرکز گچساران نیز مقدمات لازم انجام شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.