نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادي از مسئولان شهرستان از فعالیت هیئت باستانشناسی در شهر تپه چاپشلو ، بازدید و با آخرین اقدامات صورت گرفته در این محوطه تاریخی آشنا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حاتميان در اين بازديد ضمن بررسي بخش های مختلف اين سايت باستان شناسي از فعاليت هاي ميراث فرهنگي و كاوش هاي باستان شناسي در شهر تپه چاشلو قدر داني كرد.

در این بازدید حسن نامی سرپرست هیات باستانشناسی شهر تپه توضیحاتی از یافته ها و شواهد و ارزشهای تاریخی و فرهنگی شهر تپه ارایه كرد.

وي با اشاره به اینکه شهر تپه یک حلقه مفقوده از تاریخ اشکانیان است که هنوز تاسیسات و فضاها و حصارها و دروازه های آن موجود است و باید در آینده حفاری گسترده شود تا بتوان به حجم زیادی از سوالات و فرضیه هادر مورد این شهر نظر دقیق داد، و این مهم نیاز به جذب اعتبارات بیشتر در برنامه های آتی است.

حاتمیان پس از شنيدن صحبت هاي سرپرست هیات باستانشناسی، از تلاش ها و زحمت ها آنها تشکر و عنوان كرد که با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید به مقوله گردشگری و توسعه صنعت توریسم ، شهرستان درگز قابلیت های ویژه ای دارد و شهر تپه یکی از این ظرفیت هاست که باید برنامه ریزی دقیق روی آن صورت بگیرد و بعنوان نماینده شهرستان بجد پیگیر فاز اول حفاری این سایت تاریخی خواهم بود.

شهر تپه در یک کیلومتری جنوب غربی شهر چاپشلو واقع و در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردیده است.

هیات باستان شناسي با مجوز پژوهشکده باستانشناسی از ابتدای تیرماه سال جاری به سرپرستی دکتر حسن نامی فعالیت خود را آغاز و تاکنون حدود 38 گمانه در ابعاد مختلف در پیرامون این محوطه تاریخی زده شده که یافته ها وداده های ارزشمندی از محوطه کشف شده‌است.

نامی افزود: اهمیت و ارزش این محوطه به لحاظ دوره تاریخی در سطح استان و کشور بی نظیر است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.