مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین ایستگاه دومنظوره هواشناسی «دریایی-کشاورزی» کشور در بندر کنارک تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛معاونین سازمان هواشناسی کشور از طرح توسعه بنادر، هواشناسی چابهار و محل ساخت نخستین ایستگاه دومنظوره هواشناسی «دریایی-کشاورزی» کشور در کنارک بازدید کردند.

محمدرضا امیرمرادی در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران گفت: تأسیس ایستگاه هواشناسی دریایی-کشاورزی کنارک چند وقت پیش در مدیریت و برنامه‌ریزی و کمیته فنی سازمان هواشناسی کشور تصویب‌شده و به‌زودی مراحل ساخت آن شروع می‌شود.
وی افزود: این ایستگاه نخستین ایستگاه دومنظوره هواشناسی کشور است که به سبب گستردگی سواحل دریای عمان، نیازهای بخش دریایی این سواحل و پاسخگویی به نیازهای کشاورزی مناطق نزدیک ساحل در بخش «زرآباد» کنارک تأسیس می‌شود.
وی ادامه داد: بخشی از نیازهای توسعه سواحل مکران، توسعه زیرساخت‌های هواشناسی و آمادگی پایش پدیده‌های مخرب جوی-اقیانوسی این مناطق است، خوشبختانه سازمان هواشناسی با توجه به اهمیت این موضوع، روند توسعه این زیرساخت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
امیرمرادی توسعه زیرساخت‌های هواشناسی استان را هزینه‌بر توصیف کرد و افزود: با توجه به هزینه بالای تجهیزات هواشناسی، مقوله توسعه زیرساخت‌های آن به‌تنهایی از عهده هواشناسی خارج بوده و نیاز است مسئولان ارشد استان و سازمان‌های مرتبط در این رابطه به ما کمک کنند.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: تاسیس ، ایستگاه ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.