سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: سکوت و بی اعتنایی نهادهای مدعی حقوق بشر در مقابل فاجعه نیجریه، سند جدیدی از رسوایی آنهاست.

سکوت نهادهای حقوق بشر در مقابل نیجریه سند رسوایی این نهادهاستسیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین در گفتگو با خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بازداشت، شکنجه و قتل عام زنان، کودکان و مردم نیجریه به جرم شیعه گرایی گفت: این اعمال دولت نیجریه جنایتی منحصر به فرد است و شباهت زیادی به اقدامات داعش دارد. 

وی ضمن اعتراض به رویکرد دولت نیجریه علیه شیعیان این کشور گفت: انتشار گزارش کشتار 347 تن از شیعیان نیجریه به دست نیروهای نظامی روایت کوچکی از عمق فاجعه در این کشور است.

نقوی حسینی با بیان ای که سکوت و بی اعتنایی نهادهای مدعی حقوق بشر به ویژه سازمان ملل در مقابل فاجعه نیجریه، سند جدیدی از رسوایی آنهاست، گفت: سازمان‌هایی که برای اعدام یک قاچاقچی که مرتکب جنایات متعددی شده، جنجال به پا می‌کنند چرا در مقابل کشتار نیجریه دچار کوربینی شدند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بررسی کشتار شیعیان نیجریه حداقل اقدامی است که باید در نهادهای حقوقی بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: سکوت کشورهای مسلمان در مقابل شیعه کشی در نیجریه برای امت اسلامی یک فاجعه دردناک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار