مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان از خریداری ۱۲۶۰ تن دانه روغنی کلزا توسط شرکت غله استان همدان و کارخانه روغن کشی نهاوند از کشاورزان خبرداد.

خرید بیش از 1200 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر لاهوتیان از خریداری ۱۲۶۰ تن دانه روغنی کلزا توسط شرکت غله استان و کارخانه روغن کشی نهاوند خبر داد و گفت: دانه روغنی کلزا توسط  شرکت غله استان و با همکاری کارخانه روغن کشی نهاوند از کشاورزان خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد محصولات از بذور هیبرید خارجی و ۲۰ از بذور داخلی است، عنوان کرد: در سال جاری با اقدامات حمایتی دولت در اجرای برنامه خرید محصولات کشاورزی، به ازای هر کیلوگرم محصول با ۲درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۲۵هزار ۳۰۰ ریال به ازای هرکیلو پرداخت خواهد شد.

لاهوتیان همچنین با بیان اینکه محصولات خریداری شده درصد اندکی ناخالصی دارد و ۱۲درصد رطوبت افت ایجاد کرده است، اظهار داشت: بیشترین محصولات برداشتی مربوط به شهرستان نهاوند، همدان، فامنین و ملایر است.

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه از ۱۰ مرداد ماه تاکنون نیز ۴۰۰هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است، از خرید و فروش ۱۳۸ هزار تن جو  در بورس خبر داد و گفت: محصولات جو با تابلو هر شهرستان به فروش میرسد و با فروش محصول در بورس وجه پرداختی به کشاورزان داده می شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.