کبوتر خانه های تاریخی تخریب شده باید به دست شخص تخریب گر بازسازی شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبر نگاران جوان از اصفهان،مسئول میراث فرهنگی- صنایع دستی، و گردشگری خمینی شهر گفت: مالک کبوترخانه ای در یکی از صحراهای شهرستان درچه خمینی شهر بدون اطلاع از تاریخی و ارزشمند بودن این بنا و برای توسعه زمینش اقدام به تخریب این کبوتر خانه کرده است.

علیرضا حبیبی با اشاره به اینکه تخریب این کبوتر خانه در دو مرحله انجام شده است افزود: مالک این بنا برای توسعه زمین خود بخشی از این بنا را تخریب می کند که به سرعت یگان حفاظت میراث فرهنگی وارد عمل شده و از ادامه کار او جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: در ادامه شخص تخریب کننده تعهد می دهد که بنا را بازسازی کند و از آنجایی که هزینه این کار را نداشت مجوز ورود یک کامیون و بیل میکانیکی را برای جمع آوری خاکروبه های ناشی از تخریب به زمینش گرفت و با سوءاستفاده از این مجوز اقدام به تخریب قسمت دیگری از این بنا کرد.

مسئول میراث فرهنگی- صنایع دستی، و گردشگری خمینی شهر بیان کرد: این روز ها مالکان تمایل به حفظ و نگه داری از این کبوتر خانه ها ندارند چرا که اغلب این بناها مخروبه شده و علاوه بر اینکه زمین کشاورزی آنها را کوچکتر کرده آلودگی هایی هم به وجو می آورد و نگه داری از آن ها برای مالکان مزاحمت هایی ایجاد کرده است.

در شهرستان درچه 25 کبوتر خانه وجود دارد که همگی متعلق به دوره ی قاجار هستند و ثبت ملی شده اند و طبق قانون اگر کسی آثار تاریخی ثبت شده را تخریب کند. مجازات شده و باید آن بنا را بازسازی کند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.