اولین پایگاه تخصصی مرکز پژوهش های جوی و اقیانوسی دانشگاه های کشور در دانشگاه شیراز رو نمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس مرکز پژوهش های جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز گفت: از جمله شاخص های اقلیم شناسی این پایگاه، تغییرات پوشش گیاهی هر منطقه از کشور، میزان ابر و اطلاعات تجزیه و تحلیل آن ها در نقاط مختلف، دما و درجه حرارت سطح زمین، سطح آب های بین المللی موثر بر اقلیم کشور و تغییرات دمایی ایران در روز یا شب است.
ناظم السادات با بیان اینکه تغییرات اقلیمی در جهان بویژه در منطقه خاورمیانه و ایران شدت گرفته
است افزود: آگاهی مردم از روند این تغییرات و سهولت دسترسی به مشاهده و اطلاع از روند تغییرات، موضوعی مهم و ضروری است.
به گفته وی با راه اندازی این پایگاه، اطلاعات اقلیمی ایران و روند تغییر آن بدون مراجعه به سازمان ها و مراکز دانشگاهی یا سایت های دیگر، به سهولت در دسترس پژوهشگران و علاقه مندان قرار می گیرد.
رییس مرکز پژوهش های جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز با اشاره به منحصر به فرد بودن این پایگاه اطلاع رسانی در خاورمیانه گفت: اطلاعات نمایه شده بر روی این پایگاه از دو ماهواره ترا و آکوآ گرفته شده است..
ناظم السادات با بیان اینکه این سایت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پشتیبانی می شود افزود: امکان دسترسی به پیش بینی های دما و بارش و نیز شاخص ریزگردها در آینده به این سایت اضافه می شود.
 نخستین پایگاه تخصصی پژوهش های جوی و اقیانوسی به نشانی Aorc.shirazu.ac.ir برای سهولت دسترسی پژوهشگران وعلاقه مندان به اطلاعات اقلیمی هر منطقه جغرافیایی ایران راه اندازی شده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار