تفاهم نامه ای با ۷ کشور اروپایی به منظور درمان بیماران نقص ایمنی اولیه بسته شد.

گروه استان‌های باشگاه خبر نگاران جوان از اصفهانمدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) اصفهان گفت: این تفاهم نامه با مراکز تحقیقاتی-درمانی کشورهای آلمان، فرانسه، کانادا، سوئد، انگلستان، امریکا و بلژیک بسته شده است که اعزام تعدادی از بیماران به این کشورها و پیگیری مراحل تشخیص و درمانی آنها منجر به کشف سه ژن جدید و ثبت بین المللی شد.

سید محمد باقر حجازی افزود: حمایت این خیریه از خرید تجهیزات مورد نیاز پژوهش از جمله دستگاه‌های PCR و سانتریفیوژ و تحویل آنها به مرکز تحقیقات نقص ایمنی و همچنین خرید دستگاه الکتروفورز و تحویل آن به گروه ایمنی شناسی دانشکده پزشکی اصفهان انجام شده است و با تامین بودجه مورد نیاز، خرید یک دستگاه فلوسیتومتری با قابلیت تشخیص و تفکیک سلولی برای حل مشکل بیماران مختلف از جمله بیماران نقص ایمنی- سرطانی، نازایی و بیماران پیوندی از اقدام های این خیریه است.

وی با توجه به آمار بالای بیماران نقص ایمنی اولیه گفت: ۱۰ بیمار نقص ایمنی اولیه در اولویت لیست پیوند مغز استخوان قرار دارندکه هزینه درمان هر نفر حدود یک میلیارد و دویست میلیون ریال می باشد.

حجازی در پایان افزود: انجمن برای پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری نقص ایمنی، تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه لوون بلژیک منعقد کرده است که طبق آن انجام آزمایش های ژنتیکی به روش WES برای مادران باردار در معرض خطر انجام می‌گیرد و با وجود هزینه‌های سنگین این آزمایش ها برای بیمار هیچ هزینه‌ای ندارد .


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
سلام پسر من نقص ایمنی داره میگن باید پیوند بشه کبدش ورم کرده به انتی بیوتیک حساس بوده و تمام بدنش قمرمز شده و الان پوست اندازی میکنه توان مالی مام کمه باید چیکار کنم خوب میشه راه درمانش چیه
آخرین اخبار