یک کارشناس صنعت حمل و نقل هوایی گفت : اگر کیفیت سرویس ها و ظرفیت فضاها افزایش داده شود حدودا 1000 پرواز عبوری در شبانه روز بر فراز آسمان کشور انجام می شود.

محمد صادق دیرجوری کارشناس حمل و نقل هوایی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه ایران می‌تواند از طریق عبور پروازهای بین المللی از آسمان کشور درآمدزایی داشته باشد گفت : قریب به 2 سال است که با توجه به شرایط کشورهای همسایه ، وضعیت پرواز های عبوری با برخی مشکلاتی رو به روست .

وی ادامه داد: داشتن امکاناتی در حوزه ارتباطی ، رادیویی و دستگاه های ناوبری و سیستم های نظارتی ،به افزایش جذب پروازها کمک می کند .

این کارشناس حمل و نقل هوایی افزود : یکی از مسائل اصلی و اساسی که باید وقت و انرژی مضاعف صرف آن گردد ، هماهنگی با بخش های نظامی است زیرا  فضاهایی که در اختیار  این بخش ها است که امکان عبور پرواز از آن مناطق وجود ندارد .

وی تصریح کرد:باید هماهنگی های لازم در این رابطه صورت گیرد ، زیرا باید از میزان فضای بیشتری استفاده کنیم تا امکان برقراری برخی مسیرها فراهم شود و تعداد پروازهای بین المللی را افزایش دهیم.

دیرجوری اذعان داشت : ایران در یک مسیر استراتژیک شرق ، غرب ، شمال و جنوب واقع شده است ، به طوریکه در پروازهای اروپا و آسیا و حوزه خلیج فارس ، می تواند سرویس اصلی را ارائه دهد تا عبور از این مسیرها سهل گردد .

این کارشناس صنعت هوایی در پایان بیان کرد : اگر کیفیت سرویس ها و ظرفیت فضاها افزایش داده شود حدودا 1000 پرواز عبوری در 24 ساعت شبانه روز انجام می شود و البته این تعداد ، رقم قابل ملاحظه ای است و ظرفیت قابل توجهی را می‌طلبد و باید به پروازها سرویس مناسب تعلق بگیرد تا برنامه های پرواز عبوری در کشور افزایش پیدا کند .



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار