امضای قرارداد یک شرکت آمریکایی برای ساخت خوروهای جنگی نظامیان افغانستان

یک شرکت خودرو سازی آمریکایی قراردادی به ارزش ۳۵۶ میلیون دلار برای ساخت هزار و ۶۷۳ نوع خودروی جنگی هاموی ارتش ملی و پلیس ملی افغانستان به امضا رسانده است.

امضای قرارداد یک شرکت امریکایی برای ساخت موتورهای جنگی برای نظامیان افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، واشنگتن تایمزبه نقل از وزارت دفاع ایالات متحده امریکا گفته است که شرکت موتر سازی امریکایی موسوم به (ای.ام ژنرال) قراردادی به ارزش ۳۵۶ میلیون دلار را برای ساخت هاموی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اختصاص داده است.

این خبر درحالی مطرح می شود که چندی پیش یک نشریه امریکایی گزارش داد که دولت امریکا به دلیل سوء مدیریت باید یک ملیارد دلار را برای ترمیم و نگهداری تجهیزات ارتش ملی و پولیس ملی افغانستان هزینه کند.

این نشریه همچنان نوشته بود: پروژه میلیون ها دالری امریکا که پنج سال پیش با هدف حفظ ده‌ها هزار وسایل نقلیه و تجهیزات نظامی ارتش افغانستان آغاز شده بود پس از مدتی دچار سوء‌ مدیریت شده است.

این در حالی است که بیشتر وسایط و تجهیزات ارتش ملی و پولیس ملی در نتیجه درگیری ها و وظایف محاربوی به ترمیم جدی نیاز دارد.

برخی منابع امنیتی و دفاعی کشور گفته اند که تعدادی زیادی از وسایط نقلیه جنگی به شمول هاموی در اثر بی پروایی رانندگان در ارتش و پولیس تخریب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار