رییس سازمان آموزش و سنجش وزارت بهداشت گفت: از 14 هزار شرکت کننده آزمون دستیاری پزشکی در نهایت 3 هزار و 300 نفر پذیرفته می شوند.

محمد حسین پورکاظمی رییس سازمان آموزش و سنجش وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دفترچه انتخاب رشته PH.D امروز روی سایت قرار گرفته، گفت: از تمامی شرکت کنندگان در چهل و دومین دوره آزمون دستیاری خواسته می شود تا دفترچه را برای تعیین رشته ها و ظرفیت ها به دقت بررسی کنند. 

وی با اشاره به تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در تمامی مقاطع دانشگاهی، ادامه داد: با توجه به اینکه تا امسال این تاثیر در آزمون های دستیاری لحاظ نشده، تصمیم بر آن شد تا برای اولین در این آزمون نیز مانند سایر آزمون های دانشگاهی این سوابق اثر داده شود. 

رییس سازمان سنجش و آموزش پزشکی تصریح کرد: از 14 هزار شرکت کننده، حدود 6 هزار و 700 نفر مجاز به انتخاب رشته شده که در نهایت از این تعداد سه هزار و 300 نفر پذیرفته می شوند. 

وی اثر سوابق تحصیلی را در کمتر از هزار نفر که در بین آنها نیز در بیش از 90 درصد افراد تنها یک یا 2 نمره از کل دانست و ابراز داشت: شرکت کنندگان نگران تاثیر سوابق تحصیلی خود نباشند چراکه تاثیر منفی در کل نمره لحاظ نمی شود و فقط در قبولی برخی افراد تاثیر محدودی دارد. 

پورکاظمی یادآور شد: شرکت کنندگان در این 27 رشته مختلف PH.D می توانند با بررسی دقیق دفترچه، از اوایل هفته بعد انتخاب رشته کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار