رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران گفت:اگر سازمانی به یک نیروی بازنشسته احتیاج داشته باشد این موضوع را اعلام کرده و پس از بررسی های لازم این اجازه داده می شود.

بازنشستگان شرکت ملی نفت در خارج از کشور مشغول به کار می شوند؟محمد ناصری رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در خصوص برخی اخبار منتشره مبنی بر بکارگیری افراد بازنشسته توسط یکی از مدیریت های وابسته به این شرکت در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تمامی امور مربوط به استفاده مجدد از بازنشستگان کشوری طبق آیین نامه و ضوابط قانونی کشور صورت می پذیرد و وزارت نفت و شرکت های تابعه به هیچ عنوان از این قانون فراتر نخواهد رفت.

وی ادامه داد: اگر سازمانی به یک نیروی بازنشسته احتیاج داشته باشد، به سازمان مورد نظر این موضوع را اعلام کرده که پس از بررسی های لازم این اجازه تا زمانی که احتیاج به فرد مورد نظر ، داده می شود.

وی افزود:همچنین در ذیل در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است که مقامات سیاسی نظیر معاونین وزیر، نمایندگان و ... از این قانون معاف بوده و کلیه کسانی که پس از بازنشستگی بنا به نیاز سازمان به فعالیت خود ادامه می دهند، ساعت کاری و حقوق آن ها نیز یک سوم افراد غیربازنشسته در همین سِمت است.

ناصری تاکید کرد:قانون هیچ گاه صفر یا صد مطلق نیست و همیشه استثناهایی نیز در برای آن در نظر گرفته می شود؛برهمین اساس اگر پس از بازنشستگی نیاز به ادامه حضور نباشد، حتما طبق قانون با آن ها خداحافظی می شود اما اگر به واسطه تخصص یا تجربه این نیاز احساس شود، حتما فرد مورد نظر دعوت به کار خواهد شد.

وی همچنین اذعان داشت: هدف این امر روان سازی سیستم های مدیریتی است که وزارت نفت وکلیه شرکت های تابعه در این مُر قانون را اجرا می کند بنابراین تفاوتی در اشتغال افراد مورد نظر در داخل یا خارج از کشور وجود نخواهد داشت.

گفتنی است برخی اخبار مبنی بر به کارگیری مجدد چند تن از معاونت های وابسته به شرکت ملی نفت ایران در دفاتر لندن و روتردام منتشر شده است که واکنش های رسانه ها را به همراه داشته است اما فارغ از هرگونه نگاه جناحی و منافع شخصی این قانون نه تنها در صنعت نفت بلکه در تمامی ارگان ها و نهاد های دولتی به طور کامل اعمال شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار