اهواز؛

بازهم هشدار درخصوص گرد و غبار و افزایش دما

ستاد بحران خوزستان نسبت به گرد و غبار و افزایش دما و شرجی در بخش های غربی، مرکزی و جنوب استان از چهارشنبه تا پایان هفته هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اداره کل مدیریت بحران خوزستان سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی استان درباره وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش دید ناشی از آن و تداوم پدیده دمای بالا در بخش های غربی، مرکزی و جنوب غربی در روز سه شنبه و افزایش شدید رطوبت و پدیده شرجی در بیشتر نقاط استان از اوایل وقت چهارشنبه تا اواخر هفته جاری، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها باید تمهیدات لازم را انجام دهند.

اداره کل مدیریت بحران در این اطلاعیه از فرمانداران خواسته است به شهروندان به ویژه بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان، صاحبان مشاغل سخت در فضاهای باز، کشاورزان، مسافران، دامداران، عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم خروج از منزل و محل کار و تقلیل فعالیت بدنی در روزهای با دمای هوای بالا، استفاده از ماسک مناسب در مواقع قرار گرفتن در فضاهای باز، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مقابله با گرمازدگی و گرد و غبار، هشدار لازم به شهروندان برای پیشگیری از گرمازدگی اطلاع رسانی کنند.

بر اساس مصوبه ستاد بحران استان ساعت کار اداری در روزهای سه شنبه (امروز) و دوشنبه به دلیل گرمای بالای 49 درجه سانتیگراد در برخی شهرها کاهش یافته و تا ساعت 13 اعلام شد.

حداکثر دمای امروز در آبادان و شوش 51 درجه سانتیگراد، اهواز بستان، دزفول، رامهرمز و شوشتر 50 درجه سانتیگراد و امیدیه، اندیمشک، شادگان و گتوند 49 درجه سانتیگراد می رسد.

بر اساس گزارش هواشناسی خوزستان دیروز 12 و امروز 17 شهر استان دمای 49 درجه و بالاتر دارند.

هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است آبادان، بستان، دزفول و شوش دمای 49 درجه خواهند داشت.

بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان، ساعت کاری اداری در شهرهایی که دمای آنها به بالای 49 درجه سانتیگراد برسد تا ساعت 13 خواهد بود که هدف از این مصوبه، کاهش مصرف انرژی است.

طبق این مصوبه که سوم مرداد ماه جاری درستاد بحران به تصویب رسید، ساعت کاری همه اداره ها، دستگاه های دولتی و بانک ها در همه شهرهای خوزستان دوشنبه تا ساعت 13 اعلام شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.