مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه گفت: ایجاد شبکه های تامین و فروش مشترک و تشکیل کنسرسیوم های صادراتی ، ساختار توسعه ی استان را تشکیل می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بیژن کردستانی با اشاره به سیاستهای توسعه خوشه ای سازمان متبوع افزود: بررسی و پایش وضعیت خوشه های کسب و کار استان و نتیجه گرا بودن برنامه ها و فعالیت های اجرا شده آنها یک ضرورت است.

 وی ادامه داد: برنامه های عمل سه خوشه پلی اتیلن و محصولات پایین دستی پتروشیمی ،محصولات لبنی و فرش و گلیم استان مطابق برنامه زمانبندی تعیین شده و بصورت دقیق و مناسب اجرا می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل ساختار توسعه شبکه ای خوشه های کسب و کار استان  گفت:ایجاد چهار شبکه خرید مشترک مواد اولیه ،شبکه فروش مشترک تولیدات خوشه(کنسرسیوم)،شبکه توسعه منابع انسانی و آموزش و شبکه ارتقای فناوری و تکمیل حلقه مفقوده زنجیره ارزش خوشه در دست اقدام است.

کردستانی با تاکید بر ارتباط بیشتر حوزه صنعت و دانشگاه  گفت:در راستای تقویت بیشتر خوشه های کسب و کار از دانشگاه های رازی، صنعتی و نیز بنیاد نخبگان و مرکز رشد پارک علم و فناوری نیز در جلسات شورای راهبری خوشه ها دعوت می شود.

وی با بیان اینکه خوشه توسعه یافته نان برنجی و شیرینی سنتی کرمانشاه تنها خوشه خاتمه یافته در استان است تاکید کرد:  برنامه های عمل تدوین شده ای جهت فعال تر نمودن شبکه فراگیرخوشه مذکور در دست اقدام است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.