درختان كهنسال شهر مشهد ريزه از توابع شهرستان تایباد در خراسان رضوي ثبت ملي مي شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مسئول اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تايباد گفت: در شهر مشهد ريزه از توابع اين شهرستان در استان خراسان رضوي تعدادي درخت كهنسال وجود دارد كه اين درختان قابليت ثبت در فهرست ملي را دارند.

سيد مجيد حسيني افزود: شهر مشهد ريزه به دليل وجود مرقد شاهزاده قاسم مورد توجه اهالي تايباد و ديگر مناطق اطراف است و به دليل برخورداري از طبيعت زيبا و نيز آثار فرهنگي – تاريخي از اهميت بالايي برخودار مي باشد.

وي با بيان اينكه بنای شاهزاده قاسم يكي از مهمترين جاذبه هاي گردشگري در اين شهرست كه مورد توجه گردشگران مذهبي است افزود: به باور اهالی قبر جلوی بنا با محجر سنگی و مشبک پیرامون آن متعلق به یکی از شخصیتهای صدر اسلام است و فضای داخلی بنا 8چله خانه دارد.

وي افزود: يكي از موضوعاتي كه در اين شهر اهميت دارد وجود درختان كهنسال است كه پرونده مربوط به اين درختان به زودي تهيه و درختان كهنسال شهر مشهد ريزه ثبت ملي خواهند شد.

يادآور مي شود، شهر مشهدریزه مرکز بخش میان ولایت در25 کیلومتری غرب تایباد از ویژگی های تاریخی و مناطق خوش آب و هوای گردشگری برخوردار و شاخص ترین بنای آن مزار شاهزاده قاسم است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.