چرنوبیل، بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان می‌شود

دولت اوکراین قصد دارد در محل فاجعه هسته‌ای چرنوبیل یک نیروگاه خورشیدی بزرگ احداث کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، محوطه نیروگاه اتمی چرنوبیل که تلخ‌ترین فاجعه هسته‌ای جهان در آن رخ داد، می‌تواند این بار میزبان یک نیروگاه خورشیدی بزرگ باشد. به گفته مقامات دولت اوکراین، نیروگاه اتمی چرنوبیل را اکنون می‌توان به بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان تبدیل کرد. 

فاجعه هسته‌ای سال 1986 در نیروگاه چرنوبیل باعث کشته شدن حدود 100 هزار نفر شد و مشکلات عدیده آن برای حیوانات و گیاهان این منطقه پس از گذشته 30 سال همچنان ادامه دارد. اما محوطه 2550 کیلومتر مربعی خالی از سکنه این نیروگاه آن را به یک مکان ایده‌آل برای ساخت یک نیروگاه یا مزرعه خورشیدی بزرگ تبدیل کرده است.

با توجه به اینکه به دلیل وجود تشعشعات رادیواکتیو، هیچکس حق ورود به این منطقه را ندارد، با اجرای این طرح می‌توان یکبار دیگر آن را به یک مکان مفید تبدیل کرد. 

در صورت احداث یک نیروگاه خورشیدی 4 گیگاواتی، برق تولیدی آن برابر با رآکتور هسته‌ای قدیمی چرنوبیل خواهد بود. ضمن اینکه چنین نیروگاهی در صورت احداث، بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان نام خواهد گرفت.

نکته دیگری که این منطقه را به یک مکان ایده‌آل برای ساخت یک نیروگاه خورشیدی تبدیل کرده، وجود بخشی از زیرساخت‌های لازم برای احداث این نیروگاه است؛ چراکه به عنوان مثال، تمام خطوط انتقال برق فشار قوی نیروگاه چرنوبیل همچنان پس از گذشت سالها دست نخورده باقی مانده‌اند.

دولت اوکراین امیدوار است با حمایت مالی بانک توسعه اروپا و مشارکت سرمایه‌گذاران دیگر هرچه سریعتر مقدمات اجرای این پروژه بزرگ را برای تامین انرژی تجدیدپذیر موردنیاز خود فراهم کند.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
آن از بزرگسازی یک حادثه و آنهم از این رفتارهای ناشایست.....
آخرین اخبار