معاون وزير جهاد كشاورزی و مدير عامل سازمان مركزی تعاون روستايی از احداث 5 سیلوی نگهداری گندم در بخش‌های مختلف شهری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین صفایی هدف از ساخت این سیلوها را توسعه كشت و توليد محصولات كشاورزي عنوان کرد.

وی بیان داشت: اين سيلوها در شهرهاي مختلف استان و با ظرفيت‌هاي متفاوت احداث و به بهره برداري خواهد رسيد تا شاهد رفع نياز كشاورزان در اين حوزه خواهيم بود.

صفایی افزود: طرح خريد تضميني گندم كشاورزان در مراكز تعاوني روستايي كشور در حال اجرا است و اين طرح تا شهريور ماه امسال، ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: تاكنون 40 درصد محصول گندم را شبكه تعاوني‌هاي كشور خريداري كرده و در مراكز تعيين شده براي نگهداري گندم در بخش‌هاي مختلف كشور ذخيره سازي مي‌شوند.

وی اذعان داشت: هم چنين امسال نيز، حدود 1 ميليون تن محصول جو نيز از كشاورزان كشور خريداري و در مراكز مخصوص و پيش بيني براي تنظيم بازار نگهداري مي‌شود.

حسین صفایی تصریح کرد: امسال و متناسب با نياز بخش‌هاي مختلف كشور، بيش از 10 ميليون تن گندم از كشاورزان سرتاسر كشور خريداري خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.