صادرات تعاونی های مرزنشین هرمزگان 79 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در نخستین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی امسال گفت: تعاونی های مرزنشینی استان پارسال بیش از 24 میلیون و 500 هزار دلار صادرات داشتند.  
خلیل قاسمی افزود: افزایش تعداد اعضای تعاونی ها ، ترغیب تعاونی ها از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت برای فعالیت، تخصیص نیافتن ارز برای تجار در سال 94 و ممنوعیت واردات برنج در مقاطعی از سال برای تجار از دلایل افزایش صادرات این تعاونی ها بوده است.
استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با توجه به ظرفیت های استان گفت: بسیاری از استان های کشور غبطه موقعیت هرمزگان را دارند و در این شرایط نبایدمعیشت مرزنشینان استان در تنگنا باشد.
جاسم جادری افزود: از سوی وزارت کشور، استاندار هرمزگان به عنوان نماینده 16 استان مرزی کشور به وزارت صنعت معدن و تجارت معرفی شده است و هرمزگان باید در زمینه پیگیری مشکلات مرزنشینان پیشگام باشد.
مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز گفت: 53 تعاونی مرزنشینان در استان ثبت شده که از این تعداد 34تعاونی فعال هستند.
سلیمی افزود:از 304 هزار نفر اعضای ثبت شده تعاونی های مرزنشینان استان برای بیش از 165 هزار نفر از این تعداد کارت عضویت صادر شده است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.