استاندار کرمان بر ضرورت آغاز کاوش های باستان شناسی محوطه های باستانی در مجموعه پنج شهرستان جنوبی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تشریح طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج و طرح های مربوط به کویر و نیز پروژه های مهم گردشگری استان از قبیل طرح اکوتوریسم خبر، مجموعه گردشگری هنزا و ساخت هتل در استان پرداخت.

وی به مسائل و مشکلات طرح های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بویژه مرتفع ساختن مشکل کاروانسرای وکیل شهر کرمان اشاره و بر ضرورت آغاز کاوش های باستان شناسی در مجموعه پنج شهرستان جنوبی استان تاکید کرد.
استاندار کرمان ضمن قدردانی از همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در احیا و مرمت ابنیه تاریخی استان، گفت: با تلاش های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و استان، طی دو سال گذشته 3 اثر ( روستای دستکند میمند، قنوات جوپار؛قاسم آباد و اکبرآباد و بیابان لوت) ثبت جهانی شد و در حال حاضر استان کرمان دارای رتبه نخست در ثبت جهانی ابنیه تاریخی را دارا می باشد.
رزم حسینی در ادامه بر تسریع بازسازی ارگ بم و سایت قلعه اردشیر و قلعه دختر شهر کرمان تاکید کرد و افزود: ابنیه تاریخی استان کرمان توسط بخش خصوصی و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال مرمت و بازسازی می باشد که نمونه بارز آن می توان به مجموعه خانه حاج آقا علی رفسنجان، بازار بزرگ کرمان، کنسولگری انگلیس و باغ بیرم آباد اشاره کرد.
در ادامه این دیدار مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توجه و اقدامات استاندار کرمان در خصوص مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی استان،تلاش و پیگیری برای به ثمر نشستن ثبت آثار تاریخی و طبیعی استان در فهرست میراث جهانی قدردانی کرد.
در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز از اتفاقات خوبی در ماه های آینده در سه حوزه کاوش های باستان شناسی در مجموعه پنج شهرستان جنوبی استان، تسریع در بازسازی ارگ بم و سایت قلعه اردشیر و قلعه دختر خبر داد و یادآور شد: تعصب و استدلال های منطقی استاندار کرمان در خصوص میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان فوق العاده و تاثیرگذار است.
محمود وفایی در ادامه به بیان شرایط سخت نیروهای یگان حفاظت و کمبودهای مشروحه در اداره کل اشاره و بر توجه جدی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به مرکز کرمان تاکید کرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار