رئیس هیئت دولت مستعفی یمن کویت را ترک کرد/ تظاهرات تاریخی در صنعا در حمایت از توافق سیاسی

منابع یمنی اعلام کردند رئیس هیئت دولت مستعفی یمن به همراه تعدادی از اعضای این هیئت، کویت را ترک کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع یمنی اعلام کردند: رئیس هیئت دولت مستعفی یمن و تعدادی از اعضای این هیئت پس از دیدار با اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن کویت را ترک کردند.

به دنبال تشکیل شورای سیاسی از سوی انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی به رهبری علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن دولت مستعفی تهدید کرده بود که مذاکرات کویت را ترک خواهد کرد اما پس از مداخله الشیخ احمد مذاکرات کویت برای یک هفته تمدید شد.

در همین راستا علی عبدالله صالح با محمد علی الحوثی، رئیس شورای سیاسی انصارالله و رهبران دو طرف برای بررسی توافق نامه سیاسی اخیر دیدار کرد.

صنعا، پایتخت یمن نیز امروز شاهد تظاهرات تاریخی و بی سابقه یمنی‌ها در حمایت از توافق سیاسی میان انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی بود.

صدها هزار نفر از مردم یمن با حمل پرچم‌های این کشور در میدان السبعین در جنوب صنعا تجمع کرده و شعارهایی را در حمایت از توافق سیاسی و تاریخی انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی و محکومیت تجاوز عربستان و آمریکا به یمن سر دادند.

انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی اخیرا با اعلام ائتلاف تاریخی از تشکیل شورای سیاسی برای اداره کشور خبر دادند.

محمد علی الحوثی در سخنرانی خود در جمع یمنی‌ها از بقیه احزاب یمنی به ویژه حزب الاصلاح خواست به این توافق تاریخی بپیوندند.

وی گفت: هیچ مانعی ندارد که حزب الاصلاح شریک ما در توافق سیاسی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار