شهرکرد؛

دولت قانون تهاتر را برای حمایت از بخش خصوصی اجرا کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قانون تهاتر را برای حمایت از بخش خصوصی هر چه سریع تر اجرا کند.

دولت قانون تهاتر را برای حمایت از بخش خصوصی اجرا کند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ غلامرضا تاجگردون در نشست شورای برنامه ریزی توسعه و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی در شهرکرد افزود: با اجرای قانون تهاتر مصوب 2 سال قبل، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی می توانند بدهی خود را به یکدیگر پرداخت کنند.

وی ادامه داد: تعدادی از واحدهای تولیدی بخش خصوصی از دولت طلبکار هستند و از سوی دیگر این واحدها خود به دستگاه های دیگر بدهکارند، از این رو اجرای قانون تهاتر مهمترین راهکار برای تسویه این بدهی است.

تاجگردون اضافه کرد: مجلس دهم سهم 2 درصد نفت و گاز مناطق محروم و مناطق نفت خیز کشور را به 3 درصد افزایش داده که این طرح اکنون برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های مهم در توسعه گردشگری است اما سرمایه گذاری در آن نشده است و امید است این کمیسیون زمینه جذب سرمایه گذار برای استان را فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست، قاچاق کالا را بلای جان تولید در کشور دانست و گفت: سالانه 20 تا 25 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود که این امر بزرگترین مانع تولید داخلی است.

سید محمدرضا نبوی با بیان اینکه قانون تجارت کشور مربوط به سال 1317 می باشد ادامه داد: در حال حاضر قوانین مزاحم بر سر راه تولید و فضای کسب و کار کشور وجود دارد که نیازمند اصلاح، بازنگری و یا حذف از سوی مجلس شورای اسلامی است.

وی، کمبود نقدینگی و قاچاق کالا را از اساسی ترین مشکلات فعالان بخش تولید در کشور و به خصوص استان برشمرد.

در سفر 3 روزه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری، زیرساخت های گردشگری و فرصت های اقتصادی استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.