وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کنکور امسال بیش از 519 هزار داوطلب رشته تجربی داشت، گفت: آینده شغلی و نیاز‌های کشور در سال‌های آتی متوازن نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه اولین جشنواره قلم که امروز در مجتمع دارالفنون تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار داشت: در سال گذشته روش صندوق روال کار بیمه فرهنگیان بود که با توجه به رضایت همکاران و حضور یک میلیون و 700 هزار نفری آنان در سال آینده نیز روش صندوقی دنبال می‌شود و تلاش ما برای رضایت بیشتر همکاران ادامه پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد: همکاران فرهنگی سراسر کشور در استان‌های مختلف با دریافت درخواست‌های دانش‌آموزان در رابطه با هدایت تحصیلی رسیدگی جدی خود را در رابطه با جلب رضایت دانش‌آموزان آغاز کردند و امیدواریم در توزیع متوازن رشته‌ها موفق عمل کنیم چرا که به موجب برنامه پنجم توسعه موظفیم‌ که رشته‌های تحصیلی را به طور متوازن گسترش دهیم تا در آینده تمام مشاغل مورد نیاز کشور تأمین شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: ممکن است دانش‌آموزان تمایل بیشتری برای انتخاب رشته اولویت‌های غیر از اول خود داشته باشند که در صورت وجود ظرفیت مانعی وجود ندارد همچنین باید استعداد، علاقه، نیاز کشور و امکانات آموزش و پرورش در عملکرد انتخاب رشته دانش آموزان در نظر گرفته شود.

وی اذعان کرد: افزایش ظرفیت در رشته‌های پر داوطلب‌تر یکی از برنامه‌های سال تحصیلی جدید است تا در عین توازن انتخاب رشته رضایت فردی دانش آموزان و خانواده‌ها نیز بدست آید همچنین باید دانست که بحث هدایت تحصیلی در راستای نیاز کشور است و موج هیجانی دانش آموز‌ان باید کنترل شود.

فانی ادامه داد: کنکور امسال بیش از 519 هزار دانشجوی داوطلب رشته تجربی داشت که این موضوع نفعی برای رشته‌های دیگر به شمار می‌رود همچنین آینده شغلی و نیاز‌های کشور در سال‌های آتی نیز متوازن نیست.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ورود سازمان بازرسی به هدایت تحصیلی عنوان کرد: ما از این موضوع استقبال می کنیم چرا که کمک‌های شایانی به استدلال‌های آموزش و پرورش و برنامه‌های مختلف می‌شود.

وی در خصوص تخصیص اعتبار سال جدید آموزش و پرورش بیان کرد: اعتبارات موضوع چالشی در وزارت آموزش و پرورش است که هر ساله کمتر از نیاز وجود دارد.

فانی در خصوص آموزش از راه دور عنوان کرد: بالغ بر 126 هزار دانش‌آموز در آموزش از راه دور تحصیل می‌کنند که این افراد به هر دلیلی قادر به حضور در کلاس درس نبودند، آموزش از راه دور یکی از حلقه‌های تأمین عدالت آموزشی در ایران است که به دو روش نیمه حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: روش نیمه حضوری آموزش از راه دور با برگزاری 6 ساعت رفع اشکال درسی و بازنویسی کتاب‌های درسی به صورت خود آموز انجام می‌شود و روش نوین نیز به صورت الکترونیک و آنلاین صورت می‌گیرد که امیدواریم دانش‌آموزان هم در داخل کشور هم در خارج از آن بهره‌مند شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار