سرپرست بخشداری مرکزی کاشان گفت:با وجود ایجاد بیش از 98 درصدی خدمات زیرساختی و زیربنایی در روستاها اشتغال پایدار روستائیان ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان،مسعود خاندایی، در جلسه هم اندیشی شوراهای اسلامی بخش مرکزی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات بخشداری مرکزی کاشان گفت: متأسفانه به‌دلیل نبود اشتغال پایدار روستاییان همچنان مهاجرت از روستاها و شهرهای همجوار به مرکز شهرستان و دیگر شهرستان های به‌عنوان معضل جدی حوزه روستایی مطرح است.

وی، کاهش اختیارات دهیاری‌ها در حوزه اجرایی روستا را به‌عنوان چالش دیگر در روستاها برشمرد و گفت: متأسفانه با مصوبه جدید مجلس در این خصوص اختیارات بنیاد مسکن در روستاها افزایش و به تبع آن اختیارات دهیاری‌ها کاهش پیداکرده که این یک آسیب در حوزه عملیات عمرانی روستاها است.

به‌گفته‌وی، عملیات اجرایی توسط دهیاری‌ها سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر است که انتظارمی‌رود مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع این آسیب و تصویب قوانین در جهت توانمند نمودن دهیاری ها همراهی نماید.

سرپرست بخشداری مرکزی، جمعیت روستایی بخش مرکزی را 13 هزار و 500 نفر ذکرکرد و گفت: بخش مرکزی به لحاظ وسعت و جمعیت بالاتر از دیگر بخش های شهرستان است و بیش از 90 درصد صنایع و معادن را در خود جای داده است.

خاندایی،آسیب های ناشی از استقرار برخی صنایع ( مثل بهره برداری از معادن ) در محدوده و حریم شهرستان را متوجه مردم شهرستان کاشان دانست و گفت: در حالیکه تمامی خدمات از طریق شهرستان کاشان تأمین شده و آسیب های استقرار نیز متوجه مردم است اما در مقابل خدماتی از طریق آن مراکز برای مردم ارائه نمی‌شود.

وی، در ادامه از طی مراحل نهایی طرح تفضیلی شهر کاشان افزود: بخشی از مشکلات در حوزه صدور پروانه ناشی از عدم نهایی‌شدن طرح تفضیلی شهر است که باعث اقدامات سلیقه‌ای شده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

به‌گفته‌وی، کاشان در مرکز راههای ارتباطی کشور قرارگرفته‌است از جمله بزرگراه قم – کاشان به طول  80 کیلومتر  و 15 میلیون تردد سالانه در منطقه کاشان به‌عنوان بازار سرباز شناخته می‌شود که اقدام نسبت به استفاده از فرصت‌های این ظرفیت برای شهرستان ضروری است.

شایان جلسه هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی به همراه دهیاران با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باتشریح مسائل و مشکلات بخش مرکزی شهرستان توسط  بخشدار، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در سالن همایش بخشداری مرکزی کاشان برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار