هافینگتن‌پست در گزارشی به تحلیل روش‌های مقابله با گروه تروریستی داعش پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن‌پست، با نزدیک شدن رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به آخرین مرحله، نامزدهای انتخاباتی در تلاشند تا از گروه تروریستی داعش به نفع خود استفاده کنند. آنها این گروه را بزرگ جلوه می‌دهند و در رقابت برای محافظت از آمریکا به طرح پیشنهادی به منظور شکست این گروه می‌پردازند.

منتقدان «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا اصرار دارند که دولت باید با خشونت بیشتری به مقابله با داعش می‌پرداخت و در نبود این خشونت، گروه تروریستی داعش همچنان قویتر می‌شود.

تیراندازی‌های «سن برناردینو» و «اورلندو» نشان داد پلیس آمریکا باید اقدامات نظامی شدیدتری انجام دهد.

برای مقابله با داعش باید ابتدا از رفع مشکلات جمعیت مهاجر در کشور شروع کرد.  قتل عام اورلندو کار جوان آزرده‌ای بود که برای اثبات هویت خود مشکل داشت. نظارت بر حمل اسلحه و کمک برای تأمین سلامت روانی بهتر از ارسال موشک به سوریه می‌تواند با حملات داعش مقابله کند.

حملات پراکنده‌ای که در نیس، اورلندو یا سن برناندینو رخ داد، نشان می‌دهد ساختار گروه تروریستی داعش بسیار پیچیده است و باید در سطوح مختلف با آن مقابله شود. تنها یک راهبرد محدود برای مقابله با این پدیده پیچیده کافی نیست. داعش به شکل یک سایه، یک شبکه تروریستی جهانی و یک جنبش ایدئولوژیکی گسترده وجود دارد.

حتی اگر سایه داعش در خاورمیانه از بین رود، فعالیت‌های این گروه در اروپا ادامه خواهد داشت. هر چه این گروه در سوریه یا عراق محدود می‌شود حملات آن در خارج از خاورمیانه گسترش می‌یابد.

شکست داعش یک راهبرد بلندمدت است که باید در تمام سطوح ادامه یابد. گزینه نظامی مؤثر است؛ اما باید در زمان مناسب استفاده شود. تجاوز به عراق این مسئله را به وجود آورد، تجاوز به سوریه آن را به سختی حل می‌کند. حملات هوایی متمرکز، مداخله مستقیم نیروهای ویژه و همکاری با متحدان در منطقه نتایج بهتری نسبت به بیشتر شدن حضور آمریکا در خاورمیانه به دست می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار