رییس مجمع ملی مردم افغانستان فساد در حکومت وحدت ملی را میراث حکومت کرزی می‌داند.

محمودی: غنی در فساد میراث دار کرزی است/مصلحت سازی های کرزی فساد را پروار کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، علیرضا محمودی در ارتباط با مصاحبه اخیر حامد کرزی با نیویورک تایمز و اظهارات وی در مورد مبارزه با فساد گفت: شرایط حکومت کرزی با حکومت غنی و عبدالله اندکی متفاوت است اما هیچکدام قابل تبرئه شدن از فساد نمی باشند و متاسفانه حکومت فعلی در این ارتباط میراث دار حکومت کرزی است.

وی با اشاره به شرایط تشکیل دولت کرزی گفت: کرزی حکومتی را رهبری می کرد که کاملا نوپا و نوبنیاد و براساس توافقات بن بود و دو مشخصه بزرگ داشت.

رییس مجمع ملی مردم افغانستان افزود: کرزی در حکومت خود دو مشخصه داشته که یکی حمایت ملی و دیگری اجماع جهانی برای حمایت از افغانستان بود، پس از طالبان همه چه در داخل و چه در خارج به این نتیجه رسیده بودند که افغانستان نیاز به یک نظام سازی قوی دارد و لذا حکومت کرزی را حمایت کردند اما کرزی نتوانست پاسخ این حمایت ها را در قالب مدیریت کشوری به خوبی پاسخ دهد.

محمودی ادامه داد: موضوع دیگر این بود که کرزی فردی کاملا سنتی بوده و تفکر حاکم بر دولت وی مبتنی بر سنت ها بود و متاسفانه همین امر سبب مصلحت سازی های بسیار و رشد فساد در بدنه دولت شد.

رییس مجمع ملی مردم افغانستان تصریح کرد: کرزی بدلیل عدم مدیریت در مبارزه با فساد دو حمایت قاطع را هم از سطح ملی و هم جامعه جهانی از دست داد که البته در دولت کرزی و اما در دولت غنی بسیار زیاد شده است.

وی غنی را میراث دار حکومت کرزی دانست و افزود: کرزی فردی سنتی بود اما غنی داعیه دار یک شخصیت جایگاه علمی است و با چنین شرایطی باید توانایی مبارزه با فساد را داشته باشد.

محمودی یادآور شد: وضعیت افغانستان یک وضعیت خطرناک است و مردم به تنگ آمده اند و در مهاجرت هم این روزها برای مردم امیدی نیست و در چنین شرایطی باید یک اجماع عمومی میان نگاه های سنتی و مدرن ایجاد شود.

شفقنا نوشت: دولت وحدت ملی براساس توافقنامه سیاسی تعهداتی داشته که متاسفانه سران حکومت بسیار در انجام تعهدات کاهل بودند و عقیده ما این است که کرزی غنی را نکوبد و غنی کرزی را نکوبد بلکه میان همه اینها اجماعی برای مبارزه با فساد شکل گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.