اصفهان؛

مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی ضروری است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: باید فضای لازم را برای مشارکت مردم در توسعه اقتصاد و فعالیت های اقتصادی ایجاد کنیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانسید ابوالفضل رضوی در نشست هم اندیشی خود با مسئولان شهرستان های شهرضا و دهاقان که در محل فرمانداری شهرضا برگزار شد گفت: عامل سعادت ورشدجامعه، خود انسان بوده ومی طلبد تا با انجام اقدامات عملی برای رشد و توسعه روستایی و مناطق محروم فعالیت را به سمت مردم سوق دهیم .
رضوی افزود: در راستای تسهیل شرایط اشتغال زایی و بهبود وضعیت اقتصادی روستاییان تسهیلات با نرخ سود ۳ درصد وبا شرایط باز پرداخت آسان صرف نظر از محل سکونت آنها در نظر گرفته شده است.
وی گفت : در صورت تشکیل شرکت های تعاونی روستایی وایجاد اشتغال در روستاها با مشارکت 25خانوارو تامین 40درصد از مبلغ مشارکت 60درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات تا سقف 750 میلیون تومان , مشارکت 50 خانوارو تامین 35درصد از مبلغ مشارکت 65درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات تا سقف امیلیارد تومان ، مشارکت 100 خانوارو تامین 30درصد از مبلغ مشارکت 70درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات تا سقف 2میلیارد تومان، مشارکت 150خانوارو تامین 25درصد از مبلغ مشارکت 75درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات تا سقف 3میلیارد تومان و مشارکت 200خانواروبیشتر تامین 20درصد از مبلغ مشارکت 80درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات پرداخت خواهد شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بازپرداخت این تسهیلات بین 6 تا 24 ماه تنفس و در قالب اقساط 42 تا 84 ماهه بدون نیاز به اسناد ملکی و با وثیقه یارانه نقدی خواهد بود.
رضوی گفت : نقش وتاثیر مردم در مباحث وفعالیت های اقتصادی به درستی درک نشده و به همین دلیل وضعیت ثروت ملی به نحو مطلوب رشد نداشته و شاهد بیکاری این چنینی هستیم.
وی افزود : دولت درنظر ندارد به روستاییان کمک مستقیم مالی یا بلاعوض کند چون بنده شخصا اعتقاد دارم یارانه نقدی مخصوص معلولان ذهنی وجسمی است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: دولت باید تسهیلات مالی واداری لازم را برای تولیدکنندگان روستایی ایجاد تا بخش روستایی شاهد تحول ورشد باشد.
رضوی تصریح کرد: اگر دولت تسهیلات وامکانات مورد نیاز را ایجاد کند تا مردم بتوانند خمس وزکات مال خود را پرداخت کنند کشور نیز ثروتمند می شود.
وی گفت: اگر سرمایه های کشور را یکی یکی نقد کنیم و به طرق مختلف به مردم بدهیم به مرور مردم را خانه نشین کرده و این کار درست نیست.
رضوی از پرداخت وام با کارمزد صفر در مناطق روستایی مرزی خبرداد وافزود: زمانی که انگیزه سکونت در روستا ها را ایجاد کنیم مهاجرت معکوس اتفاق می افتد.
وی با اشاره به قرار گرفتن ایران در کمربند زلزله و کم آبی گفت: باید متناسب با مسائل محیطی برنامه ریزی کرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خرد کردن اراضی کشاورزی را به زیان تولید وسود دانست وافزود: برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی فرهنگ سازی نیاز است.
معاون رییس جمهوراز شهرستان دهاقان و روستاهای قصرچم ،کهرویه و مهیارشهرضا بازدید کرد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.