کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور ۴ قرارداد را به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون افغانی تصویب کرد.

4 قرار داد به ارزش 600 میلیون افغانی در ارگ تصویب شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور ۴ قرارداد را به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون افغانی تصویب کرد.

این قرار دادها شامل طراحی شبکه آبرسانی شهرک‌های خواجه‌رواش و امارات واقع در قصبۀ کابل، استخدام یک شرکت مشورتی جهت نظارت از تطبیق پروژه‌های سرمایه‌گذاری توسعه‌یی بخش انرژی، استخدام شرکت مشورتی جهت نظارت از تطبیق پروژۀ انتقال لین برق شمال-جنوب کشور و یک پروژۀ تهیۀ قرطاسیه مربوط وزارت دفاع ملی می‌باشد.

همچنان یک قرارداد تدارک تیل طیارات میدان‌های هوایی دوبی، جده، مدینه منوره و رأس‌الخیمه مربوط به آریانا افغان هوایی شرکت نیزمورد تایید قرار گرفته است.

کمیسیون تدارکات ملی، تمدید قرارداد خدمات مشورتی سرک اتصالی دهلیز هندوکش و ساختمان پل بهسود ولایت ننگرهار را نیز تصویب نموده است.

همچنین کمیسیون پیشنهاد تدارک روغنیات شرکت مخابراتی افغان تیلیکام و تدارک تجهیزات اداری، سیستم برق، تهویه و تسخین تعمیر اداره ملی ستندرد بنابر عدم رعایت معیارهای قانونی و طرزالعمل تدارکات رد کرد.

در همین حال رئیس جمهور غنی دستور داده است آن عده ادارات که از ظرفیت تدارکاتی لازم برخوردار نیستند، پروسۀ طی مراحل پروژه‌های شان از طریق اداره تدارکات ملی تسهیل گردد و این اداره باید ظرفیت چنین ادارات را بررسی نماید.

رئیس جمهور کشور همچنان بر تأمین شفافیت در زمینۀ تطبیق پروژه‌ها تأکید کرده، گفت که باید انحصار در پروژه‌ها از بین برود و رقابت سالم میان اجرا کننده‌گان پروژه‌ها ایجاد گردد.

در این جلسه، بانک مرکزی مکلف گردید که از صدور تضمینات بانکی و کریدت لاین برای تضمین آفر و تضمین اجرای کار پروژه‌ها نظارت دوامدار نماید، تا از صدور تضمینات معتبر و دقیق اطمینان حاصل گردد.

رئیس جمهور کشور به مسؤولین بانک مرکزی هدایت داد که موضوع را به بانک‌های خصوصی ابلاغ نمایند، و همچنان در زمینۀ شرایط و اصول صدور تضمینات، به مشترکین و قراردادی‌ها وضاحت دهند.

گفتنی است که در این جلسه، رئیس اجرایی، وزرای مالیه، عدلیه و اقتصاد، مسؤولین اداره تدارکات ملی، ناظرین شفافیت از کمیسیون اقتصاد ملی ولسی جرگه، کاکس پارلمانی شفافیت، اداره سیگار و سیستیکا حمایت قاطع حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار