مازنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پوشش و رفتار هنرمندان باید برپایه حفظ ارزش‌های اجتماعی باشد/«یالثارات» بی انصافی کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: انتظار داریم عمل، گفتار و آثار هنرمندان مروج ارزش‌هایی باشد که برای جامعه مقدس است.

احمد مازنی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی اخیر جشن حافظ و انتقاد برخی رسانه‌ها درباره پوشش هنرمندان در این جشن واکنش نشان داد.
 
وی افزود: معتقدم اگر رسانه‌های ما به تشخیص خود متوجه شدند که امر معروفی در محلی انجام می‌شود، علی‌القاعده با رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر با آن رفتار کنند.
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: برخی برای اصلاح امور با مایه نجسی، نجسی دیگر را پاک می کنند که این امر نامطلوب است.
 
مازنی با ذکر مثالی در ادامه تاکید کرد: اوایل انقلاب مارکسیست‌ها معتقد بودند که هدف وسیله را توجیه می‌کند که این موضوع از نگاه اسلام به نحوی دیگر است و اسلام تاکید دارد که اگر هدف مقدس است وسیله رسیدن به آن نیز باید مقدس باشد.
 
عضو فراکسیون امید با بیان اینکه حتی ما اگر فرض کردیم منکری در جامعه حادث شده است، نباید با تشخیص خودمان رفتاری خارج از هنجارهای اجتماعی با آن منکر داشته باشیم، بیان داشت: در این شرایط ما باید سعی کنیم با کلام مناسب با آن منکر برخورد کنیم، مخصوصا زمانی که مبنای شعاری فعالیت ما بر پایه ایثار است.
 
مازنی تصریح کرد: معتقدم واکنش روزنامه یالثارات به مراسم جشن هنرمندان دور از انصاف و ارزش‌هایی بود که ما آن را در فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیگیری می‌کنیم.
 
نماینده مردم تهران در ادامه درباره انتقادات به پوشش هنرمندان در جشن حافظ گفت: متأسفانه وقتی فضا غبارآلود می‌شود انسان در هر جهتی اظهارنظر کند برداشت‌هایش سیاسی جلوه می‌کند، اما بنده به طور کلی معتقدم هنرمندان جز گروه‌های مرجع جامعه هستند و پوشش، کلام، قلم و رفتارشان می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد.
 
مازنی افزود: انتظاری که ما در این قالب از هنرمندان داریم این است که در مسیر حفظ هنجارهای اجتماعی حرکت و ادامه مسیر دهند و خود به نوعی مروج حفظ ارزش‌ها و هنجارهایی باشند که برای جامعه مفید است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان اینکه جایگاه هنرمند منبر وی قلمداد می شود، خاطر نشان کرد: ما از خانم ها و آقایان هنرمند انتظار داریم که عمل، گفتار و آثارشان مروج ارزش‌هایی باشد که این ارزش‌ها برای جامعه مقدس است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار